درباره ارکیده بدانیم

شنبه 6 اردیبهشت 1399 1468 بازدید کننده گروه آرشیو اخبار

 

نگهداری گل ارکیده در منزل، امروزه توجه عده کثیری از مردم را به خود جلب کرده است.

 راز محبوبیت گل زیبای ارکیده ، ماندگاری طولانی مدت آن است. گل ارکیده یک گیاه زیباست که رنگهای متنوع، شکوفه‌های بزرگ و گل های با دوامی دارد. این گیاه از خانواده Orchidaceae (ثعلبیان) بوده و بومی جنوب شرقی آسیا و شمال استرالیا میباشد.

 گل ارکیده کم توقع بوده و همین امر نیز نگهداری گل ارکیده را برای همگان امری لذت بخش نموده است. گلهای تازه روییده ی ارکیده، حدود ۳ تا ۶ ماه ( بسته به محیط و شرایط نگهداری گل ارکیده ) باقی خواهد ماند.

 گل ارکیده بصورت کلی به ۲ گونه وحشی و زینتی تقسیم میشود.

 

خاک: این گیاه به خاک سبک با زهکشی مناسب نیاز دارد.

این خاک سبک میتواند مخلوطی از خاک برگ، پیت و خاک معمولی باشد. بطور کلی معمولا دو نوع خاک برای گل ارکیده استفاده میشود:

 

پوسته درخت (چیپس).

خزه درشت (ماس).

اگر خاک ارکیده پوسته درخت باشد، لازم است که سالی یک بار یا دوسال یک بار تعویض شود؛ زیرا بافت چوبیِ آن، به مرور زمان خرد شده و خاصیت زهکشی و خارج شدن آب را از دست خواهد داده.

 

آب : آب مناسب برای ارکیده ، آبی با املاح کم است.

 

اگر در محلی زندگی میکنید که آب املاح زیادی دارد، سعی کنید برای آبیاری گیاهتان از آب جوشیده شده استفاده نمایید.

 

نور: ارکیده ها اغلب ترجیح میدهند که پشت پرده یا پنجره قرار بگیرند.

به این ترتیب، این گیاهان روزانه مقدار زیادی نور را (به صورت غیر مسقیم) دریافت میکنند.

اگر نور خورشید برای مدتی طولانی بر گل ارکیده بتابد و یا محل نگهداری آن بیش از حد تاریک باشد، این گیاه گلهایش را از دست داده و به مرور زمان خشک خواهد شد.

 

گلدهی: فصل گلدهی ارکیده ها متفاوت بوده و معمولا از دی ماه شروع خواهد شد.

ارکیده پس از گلدهی، به مدتی استراحت نیاز دارد تا بتواند دوباره به گل بنشیند.

 

رنگ گلهای ارکیده بسیار متنوع بوده و در رنگهای سفید، ارغوانی و ارغوانی رگه دار، صورتی و زرد و ترکیبی از سفید و صورتی و … میباشد.


دیدگاه شما

نام شما :
آدرس ایمیل :
مشخصات من نمایش داده شود :
متن دیدگاه :
کد روبرو را وارد کنید :

درباره ارکیده بدانیمگلفروشی در شیراز | گالری گل فلورا گلفروشی آنلاین در شیراز4/25/2020 نگهداری گل ارکیده در منزل، امروزه توجه عده کثیری از مردم را به خود جلب کرده است. راز محبو...  نگهداری گل ارکیده در منزل، امروزه توجه عده کثیری از مردم را به خود جلب کرده است. راز محبوبیت گل زیبای ارکیده ، ماندگاری طولانی مدت آن است. گل ارکیده یک گیاه زیباست که رنگهای متنوع، شکوفه‌های بزرگ و گل های با دوامی دارد. این گیاه از خانواده Orchidaceae (ثعلبیان) بوده و بومی جنوب شرقی آسیا و شمال استرالیا میباشد. گل ارکیده کم توقع بوده و همین امر نیز نگهداری گل ارکیده را برای همگان امری لذت بخش نموده است. گلهای تازه روییده ی ارکیده، حدود ۳ تا ۶ ماه ( بسته به محیط و شرایط نگهداری گل ارکیده ) باقی خواهد ماند. گل ارکیده بصورت کلی به ۲ گونه وحشی و زینتی تقسیم میشود. خاک: این گیاه به خاک سبک با زهکشی مناسب نیاز دارد.این خاک سبک میتواند مخلوطی از خاک برگ، پیت و خاک معمولی باشد. بطور کلی معمولا دو نوع خاک برای گل ارکیده استفاده میشود: پوسته درخت (چیپس).خزه درشت (ماس).اگر خاک ارکیده پوسته درخت باشد، لازم است که سالی یک بار یا دوسال یک بار تعویض شود؛ زیرا بافت چوبیِ آن، به مرور زمان خرد شده و خاصیت زهکشی و خارج شدن آب را از دست خواهد داده. آب : آب مناسب برای ارکیده ، آبی با املاح کم است. اگر در محلی زندگی میکنید که آب املاح زیادی دارد، سعی کنید برای آبیاری گیاهتان از آب جوشیده شده استفاده نمایید. نور: ارکیده ها اغلب ترجیح میدهند که پشت پرده یا پنجره قرار بگیرند.به این ترتیب، این گیاهان روزانه مقدار زیادی نور را (به صورت غیر مسقیم) دریافت میکنند.اگر نور خورشید برای مدتی طولانی بر گل ارکیده بتابد و یا محل نگهداری آن بیش از حد تاریک باشد، این گیاه گلهایش را از دست داده و به مرور زمان خشک خواهد شد. گلدهی: فصل گلدهی ارکیده ها متفاوت بوده و معمولا از دی ماه شروع خواهد شد.ارکیده پس از گلدهی، به مدتی استراحت نیاز دارد تا بتواند دوباره به گل بنشیند. رنگ گلهای ارکیده بسیار متنوع بوده و در رنگهای سفید، ارغوانی و ارغوانی رگه دار، صورتی و زرد و ترکیبی از سفید و صورتی و … میباشد.5.0

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به گل فروشی اینترنتی فلورا است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس
محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید