یک هدیه زیبا

سه شنبه 13 خرداد 1399 1232 بازدید کننده گروه آرشیو اخبار

 سانسوریای رنگی یا مخملی یا کاکتوس هلندی یکی از گیاهان آپارتمانی است که این روزها به دلیل زیبایی خاصی که دارد، در هر خانه‌ای وجود دارد.و به دلیل قیمت مناسب آن به عنوان هدیه هم در نظر گرفته میشود.

 

 سانسوریای رنگی معمولاً به رنگ‌های قرمز، آبی، زرد، نارنجی، مشکی، سفید، سبز و … می باشد. در نگاه اول به نظر می‌رسد که این رنگ طبیعی گیاه می‌باشد ولی این رنگ طبیعی نیست و مخمل را با تجهیزات خاص به روی آن اسپری میکنند.

 

سانسوریا دارای گونه های مختلفی است اما سانسوریای رنگی بسیار پرطرفدار و پرفروش می باشد و به عنوان یک گیاه زینتی پرورش داده می شود.

در ادامه شرایط مورد نیاز نگهداری سانسوریا را بررسی میکنیم:

 

خاک: خاک مناسب جهت کاشت و تغذیه سانسوریا رنگی باید دارای بافت متخلخل باشد تا موجب افزایش اکسیژن رسانی، زهکشی و جذب عناصر غذایی از طریق ریشه شود. خاک سنگین و متراکم مانند خاک باغچه باعث خفگی ریشه گیاه می گردد. خاک گیاه سانسوریا باید سبک باشد تا ریشه بتواند به راحتی رشد کند. متراکم بودن بافت خاک موجب عدم زهکشی مناسب در بستر گیاه می گردد که باعث پوسیدگی خود گیاه نسبت به قارچ ها خواهد شد. خاک سبک با زهکش مناسب با ترکیبی از ماسه و پیت ماس و کوکوپیت مناسب سانسوریا می‌باشد.

 

آبیاری: این گونه از سانسوریا رنگی خشکسالی را خیلی خوب تحمل میکند و چندان به آب نیازی ندارد ، اجازه دهید در بین دو آبیاری سطح خاک کاملا خشک شود و زمانی که خاک را بین انگشتانتان قرار دادید و به هم نچسبد زمان آبیاری گیاه شما فرا رسیده است.

 

نور: تابش مستقیم نور خورشید به سانسوریا رنگی باعث آفتاب سوختگی و در نتیجه پوسیدگی گیاه می شود.سانسوریا نور متوسط تا زیاد به صورت غیر مستقیم را به هر نور دیگری ترجیح می دهد اگر محیط نگهداری سانسوریا ،نور کم و ناکافی داشته باشد، برگهای این گیاه نقوش خود را از دست می دهد و رنگ پریده می گردند.

 

تعویض گلدان : هر سال یا هر یک سال درمیان در بهار باید گلدانش را تعویض کنید.


دیدگاه شما

نام شما :
آدرس ایمیل :
مشخصات من نمایش داده شود :
متن دیدگاه :
کد روبرو را وارد کنید :

یک هدیه زیباگلفروشی در شیراز | گالری گل فلورا گلفروشی آنلاین در شیراز6/2/2020 سانسوریای رنگی یا مخملی یا کاکتوس هلندی یکی از گیاهان آپارتمانی است که این روزها به دلیل زیبای...  سانسوریای رنگی یا مخملی یا کاکتوس هلندی یکی از گیاهان آپارتمانی است که این روزها به دلیل زیبایی خاصی که دارد، در هر خانه‌ای وجود دارد.و به دلیل قیمت مناسب آن به عنوان هدیه هم در نظر گرفته میشود.  سانسوریای رنگی معمولاً به رنگ‌های قرمز، آبی، زرد، نارنجی، مشکی، سفید، سبز و … می باشد. در نگاه اول به نظر می‌رسد که این رنگ طبیعی گیاه می‌باشد ولی این رنگ طبیعی نیست و مخمل را با تجهیزات خاص به روی آن اسپری میکنند. سانسوریا دارای گونه های مختلفی است اما سانسوریای رنگی بسیار پرطرفدار و پرفروش می باشد و به عنوان یک گیاه زینتی پرورش داده می شود.در ادامه شرایط مورد نیاز نگهداری سانسوریا را بررسی میکنیم: خاک: خاک مناسب جهت کاشت و تغذیه سانسوریا رنگی باید دارای بافت متخلخل باشد تا موجب افزایش اکسیژن رسانی، زهکشی و جذب عناصر غذایی از طریق ریشه شود. خاک سنگین و متراکم مانند خاک باغچه باعث خفگی ریشه گیاه می گردد. خاک گیاه سانسوریا باید سبک باشد تا ریشه بتواند به راحتی رشد کند. متراکم بودن بافت خاک موجب عدم زهکشی مناسب در بستر گیاه می گردد که باعث پوسیدگی خود گیاه نسبت به قارچ ها خواهد شد. خاک سبک با زهکش مناسب با ترکیبی از ماسه و پیت ماس و کوکوپیت مناسب سانسوریا می‌باشد. آبیاری: این گونه از سانسوریا رنگی خشکسالی را خیلی خوب تحمل میکند و چندان به آب نیازی ندارد ، اجازه دهید در بین دو آبیاری سطح خاک کاملا خشک شود و زمانی که خاک را بین انگشتانتان قرار دادید و به هم نچسبد زمان آبیاری گیاه شما فرا رسیده است. نور: تابش مستقیم نور خورشید به سانسوریا رنگی باعث آفتاب سوختگی و در نتیجه پوسیدگی گیاه می شود.سانسوریا نور متوسط تا زیاد به صورت غیر مستقیم را به هر نور دیگری ترجیح می دهد اگر محیط نگهداری سانسوریا ،نور کم و ناکافی داشته باشد، برگهای این گیاه نقوش خود را از دست می دهد و رنگ پریده می گردند. تعویض گلدان : هر سال یا هر یک سال درمیان در بهار باید گلدانش را تعویض کنید.5.0

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به گل فروشی اینترنتی فلورا است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس
محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید