آلوئه ورا

شنبه 28 تیر 1399 1107 بازدید کننده گروه آرشیو اخبار

آلوئه ورا خواص بیشماری دارد و از آن در انواع لوازم بهداشتی و آرایشی استفاده میشود .

طبق اعلام نظر سازمان ناسا، آلوئه ورا یکی از بهترین گیاهان برای تصفیه هوای منزل است. ویژگی این گیاه جذب گازهای سمی موجود در هوای خانه به دلیل برگ های گوشتی آن است. هر چه برگ های این گیاه گوشتی و پرآب تر باشد، تاثیرش در تصفیه هوای منزل بیشتر است. بنابراین بهتر است از انواع بزرگ و پربرگ این گیاه استفاده کنید.آلوئه ورا گیاهی شبیه کاکتوس می باشد که با نام های صبر زرد و در هندوستان به نام «آیورودا» شناخته می شود و شرایط نگهداری و پرورش آن بسیار آسان است . این گیاه به پای ثابت سالن پذیرایی، تراس یا گلخانه های خانگی تبدیل شده است و خواص درمانی زیادی دارد و به صورت خوراکی و موضعی مصرف می شود.

 

و اما دستورالعمل مراقبت از گیاه آلوئه ورا:

در حالی که گیاه آلوئه ورا در آپارتمان در حال رشد است، چند نکته مهم وجود دارد که نیاز به توجه دارد. بسته به شرایط رشد،آبیاری کافی و کود مورد نیاز باید به گیاه داده شود.

 

کوددهی به آلوئه ورا:

وقتی که از خاک کود داده شده برای کاشت آلوئه ورا استفاده می شود،فقط لازم است که یکبار و در فصل بهار به آن کود داده شود. فقط از کود رقیق (آبکی) و یا از نوع نیمه قوی(۱۰-۴۰-۱۰) برای این کار استفاده کنید.چنانچه، خاک حاصلخیز نیست،باید کود نیمه قوی را در هر ماه یکبار از ابتدای فصل بهار تا آخر تابستان، به گیاه داد.

کودهای ارگانیک و یا کودهای گرم را برای گیاهان کاشته شده در محیط بیرون،می توان استفاده کرد.

 

تکثیر آلوئه ورا :

آلوئه ورا به سه روش تکثیر می‌شود که به شرح ذیل می‌باشد:

 

۱-‌ تکثیر به روش پا جوش (تقسیم بوته):

حدوداً هر شش ماه ۱۰ پاجوش بر روی ریشه‌ها و لابه‌لای برگ‌های خشکیده بوته‌ها بوجود می‌آید که در این روش تغییر ژنتیکی و خواص آن خیلی کم است و گیاهان همسانی تولید می‌شوند.

 

 ۲-‌ تکثیر به روش بذر:

در این روش سرعت تولید گیاه پایین است و گیاهان همسانی تولید نمی‌شود به دلیل پدیده نر عقیمی و دگرکشتی افزایش تفرق ژنتیکی قابل توجهی در نتایج ظاهر خواهد شد.

 

۳-‌ تکثیر به روش کشت بافت:

در این روش کشت بافت با به دست آوردن سلول‌های بنیادی گیاه و تمایز آنها امکان تولید یک گیاه کامل به وجود می‌آید به این صورت که در روش کشت بافت گیاه آلوئه‌ورا ( آلوورا ) یک بخش کوچکی از سلول‌های انتهایی در حال تکثیر گیاه کشت داده می‌شود و گیاه کامل بدست می‌آید.

 

آب دادن به آلوئه ورا:

مشابه کاکتوس و دیگر گیاهان آبدار، گیاه آلوئه ورا نیازمند آبیاری زیادی نیست.به گیاه باید بگونه ای آب داده شود که آب شروع به بیرون آمدن از سوراخهای زهکش گلدان نماید. یک زیرگلدانی در زیر گلدان قرار دهید تا آب خروجی را جمع کند.معمولا،یک فاصله ده تا چهارده روزه باید در بین دو آبیاری وجود داشته باشد.فاصله بین دو آبیاری بر اساس شرایط خاک،متنوع است.

آبیاری را زمانی شروع کنید که خاک تماما خشک شده باشد.در ماههای فصل زمستان،گیاه در شرایط خواب است و نیاز آبی آن خیلی کم است.لذا می توان در فصل زمستان،فاصله آبیاری را به سه تا چهار هفته افزایش داد.

بسیاری از باغداران،آبیاری آلوئه ورا را در فصل زمستان قطع می کنند. البته این مورد برای سلامت گیاه خوب نیست و باید از انجام اینکار خودداری کرد.

 


دیدگاه شما

نام شما :
آدرس ایمیل :
مشخصات من نمایش داده شود :
متن دیدگاه :
کد روبرو را وارد کنید :

آلوئه وراگلفروشی در شیراز | گالری گل فلورا گلفروشی آنلاین در شیراز7/18/2020آلوئه ورا خواص بیشماری دارد و از آن در انواع لوازم بهداشتی و آرایشی استفاده میشود .طبق اعلام نظر ساز... آلوئه ورا خواص بیشماری دارد و از آن در انواع لوازم بهداشتی و آرایشی استفاده میشود .طبق اعلام نظر سازمان ناسا، آلوئه ورا یکی از بهترین گیاهان برای تصفیه هوای منزل است. ویژگی این گیاه جذب گازهای سمی موجود در هوای خانه به دلیل برگ های گوشتی آن است. هر چه برگ های این گیاه گوشتی و پرآب تر باشد، تاثیرش در تصفیه هوای منزل بیشتر است. بنابراین بهتر است از انواع بزرگ و پربرگ این گیاه استفاده کنید.آلوئه ورا گیاهی شبیه کاکتوس می باشد که با نام های صبر زرد و در هندوستان به نام «آیورودا» شناخته می شود و شرایط نگهداری و پرورش آن بسیار آسان است . این گیاه به پای ثابت سالن پذیرایی، تراس یا گلخانه های خانگی تبدیل شده است و خواص درمانی زیادی دارد و به صورت خوراکی و موضعی مصرف می شود. و اما دستورالعمل مراقبت از گیاه آلوئه ورا:در حالی که گیاه آلوئه ورا در آپارتمان در حال رشد است، چند نکته مهم وجود دارد که نیاز به توجه دارد. بسته به شرایط رشد،آبیاری کافی و کود مورد نیاز باید به گیاه داده شود. کوددهی به آلوئه ورا:وقتی که از خاک کود داده شده برای کاشت آلوئه ورا استفاده می شود،فقط لازم است که یکبار و در فصل بهار به آن کود داده شود. فقط از کود رقیق (آبکی) و یا از نوع نیمه قوی(۱۰-۴۰-۱۰) برای این کار استفاده کنید.چنانچه، خاک حاصلخیز نیست،باید کود نیمه قوی را در هر ماه یکبار از ابتدای فصل بهار تا آخر تابستان، به گیاه داد.کودهای ارگانیک و یا کودهای گرم را برای گیاهان کاشته شده در محیط بیرون،می توان استفاده کرد. تکثیر آلوئه ورا :آلوئه ورا به سه روش تکثیر می‌شود که به شرح ذیل می‌باشد: ۱-‌ تکثیر به روش پا جوش (تقسیم بوته):حدوداً هر شش ماه ۱۰ پاجوش بر روی ریشه‌ها و لابه‌لای برگ‌های خشکیده بوته‌ها بوجود می‌آید که در این روش تغییر ژنتیکی و خواص آن خیلی کم است و گیاهان همسانی تولید می‌شوند.  ۲-‌ تکثیر به روش بذر:در این روش سرعت تولید گیاه پایین است و گیاهان همسانی تولید نمی‌شود به دلیل پدیده نر عقیمی و دگرکشتی افزایش تفرق ژنتیکی قابل توجهی در نتایج ظاهر خواهد شد. ۳-‌ تکثیر به روش کشت بافت:در این روش کشت بافت با به دست آوردن سلول‌های بنیادی گیاه و تمایز آنها امکان تولید یک گیاه کامل به وجود می‌آید به این صورت که در روش کشت بافت گیاه آلوئه‌ورا ( آلوورا ) یک بخش کوچکی از سلول‌های انتهایی در حال تکثیر گیاه کشت داده می‌شود و گیاه کامل بدست می‌آید. آب دادن به آلوئه ورا:مشابه کاکتوس و دیگر گیاهان آبدار، گیاه آلوئه ورا نیازمند آبیاری زیادی نیست.به گیاه باید بگونه ای آب داده شود که آب شروع به بیرون آمدن از سوراخهای زهکش گلدان نماید. یک زیرگلدانی در زیر گلدان قرار دهید تا آب خروجی را جمع کند.معمولا،یک فاصله ده تا چهارده روزه باید در بین دو آبیاری وجود داشته باشد.فاصله بین دو آبیاری بر اساس شرایط خاک،متنوع است.آبیاری را زمانی شروع کنید که خاک تماما خشک شده باشد.در ماههای فصل زمستان،گیاه در شرایط خواب است و نیاز آبی آن خیلی کم است.لذا می توان در فصل زمستان،فاصله آبیاری را به سه تا چهار هفته افزایش داد.بسیاری از باغداران،آبیاری آلوئه ورا را در فصل زمستان قطع می کنند. البته این مورد برای سلامت گیاه خوب نیست و باید از انجام اینکار خودداری کرد. 5.0

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به گل فروشی اینترنتی فلورا است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس
محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید