چطور درست آبیاری کنم

جمعه 3 مرداد 1399 2115 بازدید کننده گروه آرشیو اخبار

‍ یکی از بیشترین دغدغه های افراد علاقه مند به نگهداری گل و گیاه، چگونگی آبیاری گیاهان است. 

در واقع آنها نمی‌دانند که بهترین زمان و روش صحیح آبیاری گیاهان چگونه است و در صورت نداشتن یک برنامه منظم، ممکن است گیاه خود را از دست بدهند. 

باید بدانید که مرز باریکی بین خاک خشک و تشنه ( drought ) و همینطور خاک خیس و اشباع (soggy) وجود دارد و هر دو حالت برای سلامت گیاه مضر است. برای این منظور ابزار هایی مانند رطوبت سنج می‌توانند برای تشخیص زمان آبیاری موثر واقع شوند.

نکته ی مهم در آبیاری گیاهان آپارتمانی، تنظیم فواصل آبیاری در فصل های مختلف سال است. 

مطابق با جدیدترین بررسی های انجام شده دلیل مرگ اکثر گیاهان آپارتمانی زیاده روی در آبیاری است. بنابراین در ادامه به بررسی چگونگی آبیاری درست و زمان آن می‌پردازیم:

 

بهترین زمان آبیاری گیاهان :

 

با توجه به بررسی های انجام شده بهترین زمان آبیاری گیاهان، اوایل صبح و یا اوایل شب است زیرا در این زمان ها گیاه فرصت بیشتری برای استفاده از آب قبل از تبخیر شدن آن دارد. آبیاری در زمان هایی که هوا گرم است موجب می‌شود که آب زودتر تبخیر شده و آب کمتری در اختیار گیاه قرار بگیرد.

 

همچنین زمانی که خاک گلدان تا انتها خشک شده است، باید به گیاه آب بدهید اما ممکن است این زمان برای گیاه دیر شده باشد.

 

مراقب برگهای پژمرده و پلاسیده، شاخه های شل و آویزان، افتادن و ریزش گلبرگها و برگهای خشک و تغییر رنگ یافته باشید.

 

در هوای گرم و خشک باید هر روز به گیاهانتان رسیدگی کنید و مراقب میزان خشکی آن باشید.

 

در اکثر مواقع زمانی که خاک تا عمق 2.5 سانتیمتری خشک شده باشد،( این مقدار تقریبا برابر با یک بند انگشت است.)زمان خوبی برای آب دادن به گیاه است.

 

تعداد دفعات آبدهی :

 

تعداد دفعات آبیاری گیاه وابستگی زیادی به نوع گیاه دارد. گیاهان آبدار و گوشتی به نسبت به آبیاری کمتری احتیاج دارند چرا که به خشکی مقاوند. پس در ابتدا با نوع گیاه خود آشنا شوید.

 

گیاهانی که خود را گرفته اند، قویتر شده و ریشه های عمیقتری دارند، بیشتر از گیاهان تازه کاشته شده می‌توانند کم آبی را تحمل کنند.

 

در فصل گرمی مانند تابستان، گیاهانی که در خارج از منزل قرار دارند باید بیشتر از گیاهان داخل آبیاری شوند و این مقدار به ویژه در دماهای بالای 20 درجه سانتیگراد می‌تواند به 2 بار در روز نیز برسد.


دیدگاه شما

نام شما :
آدرس ایمیل :
مشخصات من نمایش داده شود :
متن دیدگاه :
کد روبرو را وارد کنید :

چطور درست آبیاری کنمگلفروشی در شیراز | گالری گل فلورا گلفروشی آنلاین در شیراز7/24/2020‍ یکی از بیشترین دغدغه های افراد علاقه مند به نگهداری گل و گیاه، چگونگی آبیاری گیاهان است. ... ‍ یکی از بیشترین دغدغه های افراد علاقه مند به نگهداری گل و گیاه، چگونگی آبیاری گیاهان است. در واقع آنها نمی‌دانند که بهترین زمان و روش صحیح آبیاری گیاهان چگونه است و در صورت نداشتن یک برنامه منظم، ممکن است گیاه خود را از دست بدهند. باید بدانید که مرز باریکی بین خاک خشک و تشنه ( drought ) و همینطور خاک خیس و اشباع (soggy) وجود دارد و هر دو حالت برای سلامت گیاه مضر است. برای این منظور ابزار هایی مانند رطوبت سنج می‌توانند برای تشخیص زمان آبیاری موثر واقع شوند.نکته ی مهم در آبیاری گیاهان آپارتمانی، تنظیم فواصل آبیاری در فصل های مختلف سال است. مطابق با جدیدترین بررسی های انجام شده دلیل مرگ اکثر گیاهان آپارتمانی زیاده روی در آبیاری است. بنابراین در ادامه به بررسی چگونگی آبیاری درست و زمان آن می‌پردازیم: بهترین زمان آبیاری گیاهان : با توجه به بررسی های انجام شده بهترین زمان آبیاری گیاهان، اوایل صبح و یا اوایل شب است زیرا در این زمان ها گیاه فرصت بیشتری برای استفاده از آب قبل از تبخیر شدن آن دارد. آبیاری در زمان هایی که هوا گرم است موجب می‌شود که آب زودتر تبخیر شده و آب کمتری در اختیار گیاه قرار بگیرد. همچنین زمانی که خاک گلدان تا انتها خشک شده است، باید به گیاه آب بدهید اما ممکن است این زمان برای گیاه دیر شده باشد. مراقب برگهای پژمرده و پلاسیده، شاخه های شل و آویزان، افتادن و ریزش گلبرگها و برگهای خشک و تغییر رنگ یافته باشید. در هوای گرم و خشک باید هر روز به گیاهانتان رسیدگی کنید و مراقب میزان خشکی آن باشید. در اکثر مواقع زمانی که خاک تا عمق 2.5 سانتیمتری خشک شده باشد،( این مقدار تقریبا برابر با یک بند انگشت است.)زمان خوبی برای آب دادن به گیاه است. تعداد دفعات آبدهی : تعداد دفعات آبیاری گیاه وابستگی زیادی به نوع گیاه دارد. گیاهان آبدار و گوشتی به نسبت به آبیاری کمتری احتیاج دارند چرا که به خشکی مقاوند. پس در ابتدا با نوع گیاه خود آشنا شوید. گیاهانی که خود را گرفته اند، قویتر شده و ریشه های عمیقتری دارند، بیشتر از گیاهان تازه کاشته شده می‌توانند کم آبی را تحمل کنند. در فصل گرمی مانند تابستان، گیاهانی که در خارج از منزل قرار دارند باید بیشتر از گیاهان داخل آبیاری شوند و این مقدار به ویژه در دماهای بالای 20 درجه سانتیگراد می‌تواند به 2 بار در روز نیز برسد.5.0

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به گل فروشی اینترنتی فلورا است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس
محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید