بونسای جنسینگ

جمعه 16 آبان 1399 1070 بازدید کننده گروه آرشیو اخبار

به گیاهانی که در حالت طبیعی در اندازه های بزرگ وجود دارند اما برای استفاده و نگهداری در فضاهای کوچک مانند خانه و آپارتمان کوچک سازی شده اند ،“بونسای” می گویند .

 خاستگاه اصلی فرآیند بونسای جنسینگ ، ژاپن ، چین ، تایلند و … می باشد .

 

بونسای حاصل تلفیق هنر با علم باغبانی است.

یک هنرمند خلاق با حس زیباشناسی و مهارت، با خلق یک بونسای در گلدان ظریف می‌کوشد تا درختی کهن بر فراز یک کوه و یا درختی کهنسال و با وقار روییده در دشت را تصویر کند.

 

نگهداری بونسای جنسینگ کار چندان سختی نیست، تنها باید به چند نکته در مورد نگهداری بونسای جنسینگ دقت داشته باشید.

یکی از این موارد، توجه به نور مناسب برای رشد این گیاه می باشد.

بونسای جنسینگ نیاز به نور زیاد دارید. این گیاه از تاریکی بیزار است و بهترین مکان برای نگهداری بونسای جنسینگ می تواند پشت پنجره باشد، جایی که علی رغم جذب نور زیاد، در مقابل نور شدید خورشید نباشد.

سعی کنید در یک محیط مناسب و با نور مناسب از بونسای جنسینگ نگهداری کنید.

این را نیز در نظر داشته باشید که اگر نور کافی به بونسای جنسینگ نرسد، خیلی زود برگ هایش شروع به ریزش می کنند. نور مستقیمِ خورشید باعثِ سوختن درختچه بن‌سای می‌شود.

نور غیرمستقیم یا نور پشت پرده با حداقل یک متر فاصله برای بن‌سای مناسب می‌باشد.

 خاک مناسب برای بونسای جنسینگ باید سبک باشد با زهکشی مناسب و بتواند رطوبت را تا حدودی حفظ کند. ترکیب کوکوپیت، ماسه، و مقداری ورمی برای این گیاه مناسب می‌باشد.

گیاه جنسینگ به آبیاری متوسط نیاز دارد. یعنی خاک همیشه مقداری رطوبت داشته باشد ولی خیلی خیس نباشد. آبیاری زیاد باعث زرد شدن و ریزش برگ‌ها می‌شود. و اگر رطوبت خاک بیش از حد باشد باعث پوسیدگی ریشه خواهد شد. هفته‌ای دو بار آبیاری برای بونسای جنسینگ مناسب باشد.


دیدگاه شما

نام شما :
آدرس ایمیل :
مشخصات من نمایش داده شود :
متن دیدگاه :
کد روبرو را وارد کنید :

بونسای جنسینگگلفروشی در شیراز | گالری گل فلورا گلفروشی آنلاین در شیراز11/6/2020به گیاهانی که در حالت طبیعی در اندازه های بزرگ وجود دارند اما برای استفاده و نگهداری در فضاهای کوچک ... به گیاهانی که در حالت طبیعی در اندازه های بزرگ وجود دارند اما برای استفاده و نگهداری در فضاهای کوچک مانند خانه و آپارتمان کوچک سازی شده اند ،“بونسای” می گویند . خاستگاه اصلی فرآیند بونسای جنسینگ ، ژاپن ، چین ، تایلند و … می باشد . بونسای حاصل تلفیق هنر با علم باغبانی است.یک هنرمند خلاق با حس زیباشناسی و مهارت، با خلق یک بونسای در گلدان ظریف می‌کوشد تا درختی کهن بر فراز یک کوه و یا درختی کهنسال و با وقار روییده در دشت را تصویر کند. نگهداری بونسای جنسینگ کار چندان سختی نیست، تنها باید به چند نکته در مورد نگهداری بونسای جنسینگ دقت داشته باشید.یکی از این موارد، توجه به نور مناسب برای رشد این گیاه می باشد.بونسای جنسینگ نیاز به نور زیاد دارید. این گیاه از تاریکی بیزار است و بهترین مکان برای نگهداری بونسای جنسینگ می تواند پشت پنجره باشد، جایی که علی رغم جذب نور زیاد، در مقابل نور شدید خورشید نباشد.سعی کنید در یک محیط مناسب و با نور مناسب از بونسای جنسینگ نگهداری کنید.این را نیز در نظر داشته باشید که اگر نور کافی به بونسای جنسینگ نرسد، خیلی زود برگ هایش شروع به ریزش می کنند. نور مستقیمِ خورشید باعثِ سوختن درختچه بن‌سای می‌شود.نور غیرمستقیم یا نور پشت پرده با حداقل یک متر فاصله برای بن‌سای مناسب می‌باشد. خاک مناسب برای بونسای جنسینگ باید سبک باشد با زهکشی مناسب و بتواند رطوبت را تا حدودی حفظ کند. ترکیب کوکوپیت، ماسه، و مقداری ورمی برای این گیاه مناسب می‌باشد.گیاه جنسینگ به آبیاری متوسط نیاز دارد. یعنی خاک همیشه مقداری رطوبت داشته باشد ولی خیلی خیس نباشد. آبیاری زیاد باعث زرد شدن و ریزش برگ‌ها می‌شود. و اگر رطوبت خاک بیش از حد باشد باعث پوسیدگی ریشه خواهد شد. هفته‌ای دو بار آبیاری برای بونسای جنسینگ مناسب باشد.5.0

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به گل فروشی اینترنتی فلورا است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس
محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید