گیاه یوکا

جمعه 26 شهریور 1400 875 بازدید کننده گروه آرشیو اخبار

یوکا ، از گیاهان دیر رشد و دارای برگهای بزرگ کشیده نوک تیز شمشیری و ایستاده است. به تدریج که بر سنِ آن افزوده میشود، برگهای پاییتر ریخته و ساقه آن لخت میگردد. برگهای یوکا ، هنگامی که جوان هستند، شفاف و مومی اند. با افزایش سن گیاه، برگها خشن میشوند. در منطق گرمسیری، ساقه گلدهنده، هر چند سال یکبار ظاهر میشوند. این گیاه، گلهای سفید و کرمی به تعدادِ زیاد، به شکل زنگوله ای کوچک و واژگون، تولید مینماید. اما در آپارتمانها، کمتر به گل مینشیند.

 

گلهای گیاه یوکا ، در برخی ارقام، معطرند.گلدان یوکا، که از خانواده خنجریان است، گیاهی خاص و شگفت انگیز می‌باشد که در برابر موقعیت‌های گوناگون از خود رفتارهای منحصر به فردی را نشان می‌دهد. برای مثلا اگر یک جنگل دچار عارضه‌ی آتش سوزی شود، یوکا از جمله گیاهانی است که می‌تواند به سرعت خود را ترمیم کند.

یوکا پس از آتش سوزی، اگر به کمی آب برسد، دوباره جوانه می‌زند و زیباتر می‌شود. برگ‌های این گیاه پس از آنکه خشک می‌شوند، به صورت لوله شده به سمت ساقه بازمی‌گردند و از تنه گیاه نگهداری می‌کنند. این برگ‌ها از تنه اصلی گیاه در برابر تابش شدید آفتاب، تبخیر بیش از حد، آفات و بیماری‌های گوناگون مراقبت می‌کند. یوکا، امروزه در سرتاسر اقلیم‌های جغرافیایی پرورش داده می‌شود و از این گیاه زیبا می‌توان در بخش‌های گوناگون خانه و محل کار نگهداری کرد.

درجه حرارت مطلوب یوکا، بین ۱۳ تا ۲۷ درجه سانتی گراد می باشد.

 

برخی از انواع یوکا ، در برابر سرما مقاوم هستند.

 

اما بهتر است که در زمستان حداقل دمای ۷ تا ۸ درجه را برای این گیاه فراهم نمائید.

انواع یوکا به محل پر نورِ فضای آزاد – بجز نور مستقیم خورشید – نیاز دارند.

آبیاری یوکا در تابستان، به فاصله ۲ الی ۳ روز یکبار و در زمستان، هر ۱۰ روز یکبار کافی است.

 


دیدگاه شما

نام شما :
آدرس ایمیل :
مشخصات من نمایش داده شود :
متن دیدگاه :
کد روبرو را وارد کنید :

گیاه یوکاگلفروشی در شیراز | گالری گل فلورا گلفروشی آنلاین در شیراز9/17/2021یوکا ، از گیاهان دیر رشد و دارای برگهای بزرگ کشیده نوک تیز شمشیری و ایستاده است. به تدریج که بر سنِ ... یوکا ، از گیاهان دیر رشد و دارای برگهای بزرگ کشیده نوک تیز شمشیری و ایستاده است. به تدریج که بر سنِ آن افزوده میشود، برگهای پاییتر ریخته و ساقه آن لخت میگردد. برگهای یوکا ، هنگامی که جوان هستند، شفاف و مومی اند. با افزایش سن گیاه، برگها خشن میشوند. در منطق گرمسیری، ساقه گلدهنده، هر چند سال یکبار ظاهر میشوند. این گیاه، گلهای سفید و کرمی به تعدادِ زیاد، به شکل زنگوله ای کوچک و واژگون، تولید مینماید. اما در آپارتمانها، کمتر به گل مینشیند.  گلهای گیاه یوکا ، در برخی ارقام، معطرند.گلدان یوکا، که از خانواده خنجریان است، گیاهی خاص و شگفت انگیز می‌باشد که در برابر موقعیت‌های گوناگون از خود رفتارهای منحصر به فردی را نشان می‌دهد. برای مثلا اگر یک جنگل دچار عارضه‌ی آتش سوزی شود، یوکا از جمله گیاهانی است که می‌تواند به سرعت خود را ترمیم کند. یوکا پس از آتش سوزی، اگر به کمی آب برسد، دوباره جوانه می‌زند و زیباتر می‌شود. برگ‌های این گیاه پس از آنکه خشک می‌شوند، به صورت لوله شده به سمت ساقه بازمی‌گردند و از تنه گیاه نگهداری می‌کنند. این برگ‌ها از تنه اصلی گیاه در برابر تابش شدید آفتاب، تبخیر بیش از حد، آفات و بیماری‌های گوناگون مراقبت می‌کند. یوکا، امروزه در سرتاسر اقلیم‌های جغرافیایی پرورش داده می‌شود و از این گیاه زیبا می‌توان در بخش‌های گوناگون خانه و محل کار نگهداری کرد.درجه حرارت مطلوب یوکا، بین ۱۳ تا ۲۷ درجه سانتی گراد می باشد. برخی از انواع یوکا ، در برابر سرما مقاوم هستند. اما بهتر است که در زمستان حداقل دمای ۷ تا ۸ درجه را برای این گیاه فراهم نمائید.انواع یوکا به محل پر نورِ فضای آزاد – بجز نور مستقیم خورشید – نیاز دارند.آبیاری یوکا در تابستان، به فاصله ۲ الی ۳ روز یکبار و در زمستان، هر ۱۰ روز یکبار کافی است. 5.0

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به گل فروشی اینترنتی فلورا است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس
محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید