کوکدما

جمعه 14 آبان 1400 886 بازدید کننده گروه آرشیو اخبار

کوکداما نوعی هنر باغبانی ژاپنی است که قدمت چند صد ساله دارد و با عمل بونسای گره خورده است. در آن ریشه های یک گیاه در خزه پیچیده می شوند و با نخ یا کنف بسته می شود. اصطلاح کوکدما ، از koke به معنی خزه و damas که به معنی توپ یا توپک است. مواد ساخت کوکداما به شکل سنتی هنر، متکی به خاکی بود که با دقت ترکیب شده و دارای پایه رسی سنگین بوده و به خود بچسبد. این خاک آکاداما نام دارد و همچنین شامل پیت ماس ​​به عنوان نگهدارنده رطوبت است.کوکداما (Kokedama) یا توپ خزه‌ در واقع نوعی بونسای تغییرشکل یافته است و ساخت آن به قرن هفدهم میلادی و کشور ژاپن برمی گردد. ظاهر این گلدان طبیعی، جالب و متفاوت است و می توانید با استفاده از آن، جلوه ی تازه ای به منزل‌تان بدهید.

گیاهانی که به فضای کمی برای ریشه نیاز دارند بهترین گزینه برای کوکداما هستند.

باید کوکدامای خود را به طور منظم، بیش از سه تا پنج بار در هفته آبیاری کنید. وزن توپ نشانه ی خوبی برای تعیین زمان آبیاری است. وقتی وزن توپ سبک شود، این یعنی اینکه گیاه تشنه است.

 

نوع آبیاری و تعداد آبیاری به زمانی از سال که در آن قرار داریم، نوع گیاه و حتی خاکی که در ساخت آن استفاده شده است بستگی دارد . آبیاری می تواند به دو روش صورت بگیرد:

 

غوطه وری در آب واسپری کردن 

کوکدما را به همه افرادی که خواستار زیبا و منحصر به فرد بودن فضای خانه شان هستند پیشنهاد میکنیم.

 

 


دیدگاه شما

نام شما :
آدرس ایمیل :
مشخصات من نمایش داده شود :
متن دیدگاه :
کد روبرو را وارد کنید :

کوکدماگلفروشی در شیراز | گالری گل فلورا گلفروشی آنلاین در شیراز11/5/2021کوکداما نوعی هنر باغبانی ژاپنی است که قدمت چند صد ساله دارد و با عمل بونسای گره خورده است. در آن ریش... کوکداما نوعی هنر باغبانی ژاپنی است که قدمت چند صد ساله دارد و با عمل بونسای گره خورده است. در آن ریشه های یک گیاه در خزه پیچیده می شوند و با نخ یا کنف بسته می شود. اصطلاح کوکدما ، از koke به معنی خزه و damas که به معنی توپ یا توپک است. مواد ساخت کوکداما به شکل سنتی هنر، متکی به خاکی بود که با دقت ترکیب شده و دارای پایه رسی سنگین بوده و به خود بچسبد. این خاک آکاداما نام دارد و همچنین شامل پیت ماس ​​به عنوان نگهدارنده رطوبت است.کوکداما (Kokedama) یا توپ خزه‌ در واقع نوعی بونسای تغییرشکل یافته است و ساخت آن به قرن هفدهم میلادی و کشور ژاپن برمی گردد. ظاهر این گلدان طبیعی، جالب و متفاوت است و می توانید با استفاده از آن، جلوه ی تازه ای به منزل‌تان بدهید.گیاهانی که به فضای کمی برای ریشه نیاز دارند بهترین گزینه برای کوکداما هستند.باید کوکدامای خود را به طور منظم، بیش از سه تا پنج بار در هفته آبیاری کنید. وزن توپ نشانه ی خوبی برای تعیین زمان آبیاری است. وقتی وزن توپ سبک شود، این یعنی اینکه گیاه تشنه است. نوع آبیاری و تعداد آبیاری به زمانی از سال که در آن قرار داریم، نوع گیاه و حتی خاکی که در ساخت آن استفاده شده است بستگی دارد . آبیاری می تواند به دو روش صورت بگیرد: غوطه وری در آب واسپری کردن کوکدما را به همه افرادی که خواستار زیبا و منحصر به فرد بودن فضای خانه شان هستند پیشنهاد میکنیم.  5.0

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به گل فروشی اینترنتی فلورا است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس
محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید