اسپاتی فیلوم

سه شنبه 29 شهریور 1401 529 بازدید کننده گروه آرشیو اخبار

اگر تا به حال در مورد این گل زیبا که به گل صلح ( peace lily ) نیز معروف است اطلاعاتی نداشته اید، بهتر است با آن بیشتر آشنا شوید. چرا که اسپاتی فیلوم علاوه بر زیبایی، دارای ویژگی های منحصر بفردی است که بودن آن را در هر خانه‌ای واجب کرده است. اسپاتی از جمله گیاهان تصفیه کننده‌ هواست که گلهای سفید آن نماد پاکی و معصومیت است و می‌تواند یک هدیه عالی برای عزیزانتان باشد. زادگاه اسپاتی مناطق گرمسیری است و در لیست گیاهان آپارتمانی همیشه گلدار قرار می‌گیرد. این گل زیبا از انواع گلهای آپارتمانی سایه دوست است که تنها نیازی که دارد، رطوبت بالاست.

اسپاتی فیلوم در حدود 40 گونه دارد که به دلیل نیاز نوری کم و شرایط نگهداری آسان، برای هدیه دادن به افراد شاغل و نگهداری در بانک و شرکت ها بسیار مناسب است. 

 

اسپاتی فیلوم دارای برگهای همیشه سبز، نوک تیز و براق است که در صورت نداشتن گل نیز، برگها زیبایی گیاه را همچنان حفظ خواهند کرد. این گیاه هر زمانی که شرایط برایش مناسب باشد اقدام به گلدهی می‌کند. اما به صورت عمومی 2 بار در سال گلدهی خواهد داشت. گلهای سفید این گیاه، کوچک و بر روی سنبله‌ی سفید استوانه‌ای شکل به طول 3 سانتی متر قرار دارند. توجه داشته باشید که اسپاتی فیلوم از جمله گیاهان سمی برای حیوانات و ما انسانهاست و اگر قسمتی از آن را بخورید و یا شیره‌ی آن با دست تماس داشته باشد، ممکن است سبب حساسیت شود.

 

آبیاری اسپاتی:

آبیاری اسپاتی فیلوم بسیار ساده است و در واقع خودش زمان دقیق آبیاری را به شما می‌گوید ! اما چگونه !؟ برگهای این گیاه به محض احساس تشنگی به سمت پایین خم می‌شوند و با این کار نشان می‌دهند که زمان آبیاریست. بعد از آبیاری برگ ها دوباره سرحال شده و به حالت طبیعی خود برمی‌گردند. دقت داشته باشید که علاوه بر حالت برگها، باید اجازه دهید رویه‌ی خاک خشک شده باشد و سپس آبیاری را انجام دهید. در آب دادن زیاده روی نکنید چرا که باعث بی حال و سیاه شدن برگ ها خواهد شد.

نور مناسب: 

همانطور که در ابتدای متن توضیح دادیم نیاز نوری این گیاه کم است. نور غیر مستقیم و نیم سایه برای اسپاتی فیلوم خوب است. اسپاتی را در محیط خیلی تاریک قرار ندهید، چرا که باعث بی حالی برگهای گیاه خواهد شد.

رطوبت گیاه اسپاتی: 

رطوبت از جمله علاقه مندی های این گیاه است. از جمله راههای تامین رطوبت گیاهان، ایجاد جزیره در زیر گلدانی است. همچنین قرار دادن یک ظرف آب در کنار این گیاه نیز سبب افزایش رطوبت محیط آن خواهد شد.

 

 

 


دیدگاه شما

نام شما :
آدرس ایمیل :
مشخصات من نمایش داده شود :
متن دیدگاه :
کد روبرو را وارد کنید :

اسپاتی فیلومگلفروشی در شیراز | گالری گل فلورا گلفروشی آنلاین در شیراز9/20/2022اگر تا به حال در مورد این گل زیبا که به گل صلح ( peace lily ) نیز معروف است اطلاعاتی نداشته اید، بهت... اگر تا به حال در مورد این گل زیبا که به گل صلح ( peace lily ) نیز معروف است اطلاعاتی نداشته اید، بهتر است با آن بیشتر آشنا شوید. چرا که اسپاتی فیلوم علاوه بر زیبایی، دارای ویژگی های منحصر بفردی است که بودن آن را در هر خانه‌ای واجب کرده است. اسپاتی از جمله گیاهان تصفیه کننده‌ هواست که گلهای سفید آن نماد پاکی و معصومیت است و می‌تواند یک هدیه عالی برای عزیزانتان باشد. زادگاه اسپاتی مناطق گرمسیری است و در لیست گیاهان آپارتمانی همیشه گلدار قرار می‌گیرد. این گل زیبا از انواع گلهای آپارتمانی سایه دوست است که تنها نیازی که دارد، رطوبت بالاست.اسپاتی فیلوم در حدود 40 گونه دارد که به دلیل نیاز نوری کم و شرایط نگهداری آسان، برای هدیه دادن به افراد شاغل و نگهداری در بانک و شرکت ها بسیار مناسب است.  اسپاتی فیلوم دارای برگهای همیشه سبز، نوک تیز و براق است که در صورت نداشتن گل نیز، برگها زیبایی گیاه را همچنان حفظ خواهند کرد. این گیاه هر زمانی که شرایط برایش مناسب باشد اقدام به گلدهی می‌کند. اما به صورت عمومی 2 بار در سال گلدهی خواهد داشت. گلهای سفید این گیاه، کوچک و بر روی سنبله‌ی سفید استوانه‌ای شکل به طول 3 سانتی متر قرار دارند. توجه داشته باشید که اسپاتی فیلوم از جمله گیاهان سمی برای حیوانات و ما انسانهاست و اگر قسمتی از آن را بخورید و یا شیره‌ی آن با دست تماس داشته باشد، ممکن است سبب حساسیت شود. آبیاری اسپاتی:آبیاری اسپاتی فیلوم بسیار ساده است و در واقع خودش زمان دقیق آبیاری را به شما می‌گوید ! اما چگونه !؟ برگهای این گیاه به محض احساس تشنگی به سمت پایین خم می‌شوند و با این کار نشان می‌دهند که زمان آبیاریست. بعد از آبیاری برگ ها دوباره سرحال شده و به حالت طبیعی خود برمی‌گردند. دقت داشته باشید که علاوه بر حالت برگها، باید اجازه دهید رویه‌ی خاک خشک شده باشد و سپس آبیاری را انجام دهید. در آب دادن زیاده روی نکنید چرا که باعث بی حال و سیاه شدن برگ ها خواهد شد.نور مناسب: همانطور که در ابتدای متن توضیح دادیم نیاز نوری این گیاه کم است. نور غیر مستقیم و نیم سایه برای اسپاتی فیلوم خوب است. اسپاتی را در محیط خیلی تاریک قرار ندهید، چرا که باعث بی حالی برگهای گیاه خواهد شد.رطوبت گیاه اسپاتی: رطوبت از جمله علاقه مندی های این گیاه است. از جمله راههای تامین رطوبت گیاهان، ایجاد جزیره در زیر گلدانی است. همچنین قرار دادن یک ظرف آب در کنار این گیاه نیز سبب افزایش رطوبت محیط آن خواهد شد.   5.0

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به گل فروشی اینترنتی فلورا است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس
محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید