هاورتیا گورخری

دوشنبه 6 اردیبهشت 1400 1196 بازدید کننده گروه آرشیو اخبار

هاورتیا حدودا ۱۰۰ گونه مختلف دارد و می‌توانند به صورت تکی و یا گروهی رشد کند. زیستگاه اصلی هاورتیا آفریقای جنوبی می‌باشد.برگ‌های انواع هاوریتا گوشتی و کشیده است که رنگ‌های مختلفی دارند و اغلب با برجستگی‌های زگیل مانند پوشیده شده‌اند. گل‌های کوچک، لوله‌ای یا قیفی شکل هم روی ساقه گلدهنده هاورتیا، از بهار تا پاییز ظاهر می‌شوند. بعضی از گونه‌های هاورتیا دارای برگ‌های سفت و محکم به رنگ سبز تیره هستند. 

مهمترین گونه هاورتیا، هاورتیا گورخری با نام علمی haworthia fasciata است که ارتفاع آن تا ۲۰ سانتی‌متر نیز می‌رسد. هاورتیا گورخری برگ‌های سبز رنگ و سفتی دارد که بر روی آن‌ها نقاط راه راه سفیدی دیده می‌شود. گل‌های این گونه زنگوله‌ای است و رنگ گل‌های آن سبز روشن می‌باشد . زمان شکوفا شدن گل‌های این گیاه فصل تابستان می‌باشد

.

نگهداری:

این گیاهان مانند سایر کاکتوس ها به آبیاری متوسط نیاز دارند. در فصل رشد می‌توان آنها را هفته‌ای دو بار آبیاری کرد. در فاصله بین دو آبیاری هم حتماً اجازه دهید خاک خشک شود.

دمای مناسب برای اغلب هاورتیاها بین ۲۰ تا ۲۶ درجه است. ولی آنها دمای تا ۴۰ درجه را نیز تحمل می‌کنند.

گیاه هاورتیا را با کود مایع ۲۰-۲۰-۲۰ یا کود کاکتوس به میزان دو گرم در لیتر، هر چهارهفته یکبار از اردیبهشت تا شهریور ماه تغذیه نمایید.


دیدگاه شما

نام شما :
آدرس ایمیل :
مشخصات من نمایش داده شود :
متن دیدگاه :
کد روبرو را وارد کنید :

هاورتیا گورخریگلفروشی در شیراز | گالری گل فلورا گلفروشی آنلاین در شیراز4/26/2021هاورتیا حدودا ۱۰۰ گونه مختلف دارد و می‌توانند به صورت تکی و یا گروهی رشد کند. زیستگاه اصلی هاور... هاورتیا حدودا ۱۰۰ گونه مختلف دارد و می‌توانند به صورت تکی و یا گروهی رشد کند. زیستگاه اصلی هاورتیا آفریقای جنوبی می‌باشد.برگ‌های انواع هاوریتا گوشتی و کشیده است که رنگ‌های مختلفی دارند و اغلب با برجستگی‌های زگیل مانند پوشیده شده‌اند. گل‌های کوچک، لوله‌ای یا قیفی شکل هم روی ساقه گلدهنده هاورتیا، از بهار تا پاییز ظاهر می‌شوند. بعضی از گونه‌های هاورتیا دارای برگ‌های سفت و محکم به رنگ سبز تیره هستند. مهمترین گونه هاورتیا، هاورتیا گورخری با نام علمی haworthia fasciata است که ارتفاع آن تا ۲۰ سانتی‌متر نیز می‌رسد. هاورتیا گورخری برگ‌های سبز رنگ و سفتی دارد که بر روی آن‌ها نقاط راه راه سفیدی دیده می‌شود. گل‌های این گونه زنگوله‌ای است و رنگ گل‌های آن سبز روشن می‌باشد . زمان شکوفا شدن گل‌های این گیاه فصل تابستان می‌باشد.نگهداری:این گیاهان مانند سایر کاکتوس ها به آبیاری متوسط نیاز دارند. در فصل رشد می‌توان آنها را هفته‌ای دو بار آبیاری کرد. در فاصله بین دو آبیاری هم حتماً اجازه دهید خاک خشک شود.دمای مناسب برای اغلب هاورتیاها بین ۲۰ تا ۲۶ درجه است. ولی آنها دمای تا ۴۰ درجه را نیز تحمل می‌کنند.گیاه هاورتیا را با کود مایع ۲۰-۲۰-۲۰ یا کود کاکتوس به میزان دو گرم در لیتر، هر چهارهفته یکبار از اردیبهشت تا شهریور ماه تغذیه نمایید.5.0

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به گل فروشی اینترنتی فلورا است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس
محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید