نگهداری از سینره

سه شنبه 2 اسفند 1401 543 بازدید کننده گروه آرشیو اخبار

گل سینره را از سفره های هفت سین به خاطر دارید؟! این گل زیبا در شب عید وارد بازارها می‌شود و گل پرطرفداری برای نوروز و سفره های هفت سین به شمار می‌رود. سینره با عطر و بوی دلنشینی که دارد در باغچه ها، تراس، بازارهای شب عید یا در داخل خانه ها طبیعت و بهار را به ما هدیه می‌دهد و نوید بخش آمدن سال نو برای ما خواهد بود. سینره در رنگ ها و طرحهای زیادی وجود دارد که همین امر سبب شده است که هرکس با هر سلیقه ای این گل را دوست داشته باشد. اگر شما نیز طرفدار سینره هستید، در این مقاله همراه ما باشید تا با این گل زیبا و شرایط نگهداری آن بیشتر آشنا شوید.

 

چطور از سینره مراقبت کنیم؟

این گیاه باید در مکانی نورگیر قرار بگیرد که نور غیرمستقیم به آن برسد. همچنین محیط باید دمایی حدود 15 درجه سانتی‌گراد داشته باشد. در مورد خاک گیاه نیز باید بگوییم که خاک گیاه باید تقریبا مرطوب بماند، اما بیش‌ازحد خیس یا خشک نشود؛ چراکه اگر خاک گیاه بیش‌ازحد خشک بماند گیاه به‌سرعت پژمرده شده و در صورتی که آبیاری نشود ممکن است بمیرد و در صورتی هم که بیش‌ازحد خیس بماند، ریشه‌های آن در معرض پوسیدگی و خرابی قرار خواهند گرفت.

 

نور مورد نیاز سینره چقدر است؟

سینره گیاهی گل‌دار است، اما بر خلاف اکثر گیاهان گل‌دار ترجیح می‌دهد بیشتدر سایه باشد تا آفتاب، در نتیجه بهتر است است گیاه را در محلی قرار دهید که روشن و نورگیر باشد، اما نور به‌صورت غیرمستقیم و فیلتر شده به گیاه برسد.

 

خاک

خاک مناسب برای این گل، خاک زهکشی شده خوب و مواد آلی کافی + 2/3 خاک پر قدرت و سبک باغچه + 1/3 خاک برگ است.. بهتر است خاک همواره مرطوب باشد و به همین دلیل به زهکشی خوبی نیاز دارد.

 

دما

دمای محیط نگهداری آن را بین ۱۳ تا ۱۸ درجه سانتیگراد حفظ کنید.

 

چطور به سینره آب بدهیم؟

این گیاه نیاز دارد تا خاکی همیشه مرطوب داشته باشد و این رطوبت باید مدیریت شده باشد؛ یعنی نه بیش‌ازحد خیس باشد و نه بیش‌ازحد خشک باشد. برای آبیاری مجدد گیاه نیز باید صبر کنید تا 5 سانتی‌متر بالایی خاک خشک شود سپس به‌‎طور کامل گیاه را آبیاری کنید طوری‌که آب به تمام قسمت‌های خاک برسد تا به‌این‌شکل همه ریشه‌ها بتوانند آب را دریافت کنند. یادتان باشد حتما 15 دقیقه بعد از آبیاری آب خارج شده از زیر گلدان را دور بریزید تا در تماس با گیاه نماند زیرا این آب باعث می‌شود خاک گیاه دیرتر خشک شود و ریشه‌های آن آسیب ببینند. به‌عنوان نکته آخر نیز فراموش نکنید که هرچه‌قدر این گیاه گل‌های بیشتری داشته باشد، آب بیشتری نیاز دارد


دیدگاه شما

نام شما :
آدرس ایمیل :
مشخصات من نمایش داده شود :
متن دیدگاه :
کد روبرو را وارد کنید :

نگهداری از سینرهگلفروشی در شیراز | گالری گل فلورا گلفروشی آنلاین در شیراز2/21/2023گل سینره را از سفره های هفت سین به خاطر دارید؟! این گل زیبا در شب عید وارد بازارها می‌شود و گل ... گل سینره را از سفره های هفت سین به خاطر دارید؟! این گل زیبا در شب عید وارد بازارها می‌شود و گل پرطرفداری برای نوروز و سفره های هفت سین به شمار می‌رود. سینره با عطر و بوی دلنشینی که دارد در باغچه ها، تراس، بازارهای شب عید یا در داخل خانه ها طبیعت و بهار را به ما هدیه می‌دهد و نوید بخش آمدن سال نو برای ما خواهد بود. سینره در رنگ ها و طرحهای زیادی وجود دارد که همین امر سبب شده است که هرکس با هر سلیقه ای این گل را دوست داشته باشد. اگر شما نیز طرفدار سینره هستید، در این مقاله همراه ما باشید تا با این گل زیبا و شرایط نگهداری آن بیشتر آشنا شوید. چطور از سینره مراقبت کنیم؟این گیاه باید در مکانی نورگیر قرار بگیرد که نور غیرمستقیم به آن برسد. همچنین محیط باید دمایی حدود 15 درجه سانتی‌گراد داشته باشد. در مورد خاک گیاه نیز باید بگوییم که خاک گیاه باید تقریبا مرطوب بماند، اما بیش‌ازحد خیس یا خشک نشود؛ چراکه اگر خاک گیاه بیش‌ازحد خشک بماند گیاه به‌سرعت پژمرده شده و در صورتی که آبیاری نشود ممکن است بمیرد و در صورتی هم که بیش‌ازحد خیس بماند، ریشه‌های آن در معرض پوسیدگی و خرابی قرار خواهند گرفت. نور مورد نیاز سینره چقدر است؟سینره گیاهی گل‌دار است، اما بر خلاف اکثر گیاهان گل‌دار ترجیح می‌دهد بیشتدر سایه باشد تا آفتاب، در نتیجه بهتر است است گیاه را در محلی قرار دهید که روشن و نورگیر باشد، اما نور به‌صورت غیرمستقیم و فیلتر شده به گیاه برسد. خاکخاک مناسب برای این گل، خاک زهکشی شده خوب و مواد آلی کافی + 2/3 خاک پر قدرت و سبک باغچه + 1/3 خاک برگ است.. بهتر است خاک همواره مرطوب باشد و به همین دلیل به زهکشی خوبی نیاز دارد. دمادمای محیط نگهداری آن را بین ۱۳ تا ۱۸ درجه سانتیگراد حفظ کنید. چطور به سینره آب بدهیم؟این گیاه نیاز دارد تا خاکی همیشه مرطوب داشته باشد و این رطوبت باید مدیریت شده باشد؛ یعنی نه بیش‌ازحد خیس باشد و نه بیش‌ازحد خشک باشد. برای آبیاری مجدد گیاه نیز باید صبر کنید تا 5 سانتی‌متر بالایی خاک خشک شود سپس به‌‎طور کامل گیاه را آبیاری کنید طوری‌که آب به تمام قسمت‌های خاک برسد تا به‌این‌شکل همه ریشه‌ها بتوانند آب را دریافت کنند. یادتان باشد حتما 15 دقیقه بعد از آبیاری آب خارج شده از زیر گلدان را دور بریزید تا در تماس با گیاه نماند زیرا این آب باعث می‌شود خاک گیاه دیرتر خشک شود و ریشه‌های آن آسیب ببینند. به‌عنوان نکته آخر نیز فراموش نکنید که هرچه‌قدر این گیاه گل‌های بیشتری داشته باشد، آب بیشتری نیاز دارد5.0

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به گل فروشی اینترنتی فلورا است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس
محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید