سبزه نارنج

یکشنبه 21 اسفند 1401 904 بازدید کننده گروه آرشیو اخبار

انواع دانه ها مانند عدس، گندم، ماش و هسته انواع مرکبات برای اینکار استفاده می‌شود که سبزه گندم از محبوبیت و معروفیت زیادی نسبت به بقیه برخوردار است. امروزه از سبزه نارنج و هسته مرکبات دیگر مانند پرتقال و لیمو نیز استفاده می‌شود که نسبت به سبزه گندم و دانه های خوراکی مزایای بیشتری دارند

برای داشتن یک سبزه عدس زیبا به حداقل 1 پیمانه از این دانه نیاز است و بعد از سبز شدن دیگر استفاده ای ندارد و از بین می‌رود. اما در سبزه هسته مرکبات، تنها از هسته های غیر قابل استفاده میوه ها استفاده می‌شود و بعد از چند ماه نگهداری از آنها دوباره می‌توانید آنها را به چرخه طبیعت برگردانید و به نهال های زیبا و سپس به درخت های میوه تبدیل کنید. به همین دلیل امروزه سبزه لیمو، پرتقال و مرکبات دیگر مخصوصا سبزه نارنج طرفداران زیادی دارند و با برگهای سبز و چرمی مانند خود زینت بخش سفره هفت سین شما خواهند بود.

بعد از گذشت 2 سال از سبزه نارنج شما، اکنون زمان انتقال نهال های نارنج کوچک به باغچه و یا گلدان های بزرگ است. در صورت نگهداری از درخت نارنج در خانه باید آن را در مکانی پرنور قرار دهید و حرارت های زیاد را ازآن دور کنید. همچنین در تابستان آن را به بیرون ببرید تا از آفتاب صبحگاهی تابستان بهره مند شود و در ساعاتی از روز که گرما بسیار زیاد است آن را به سایه منتقل کنید. اما در هر صورت توصیه ما این است که برای داشتن یک درخت نارنج تنومند، بهتر است این نهال های کوچک را به باغچه انتقال دهید و با شرایطی که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم، از این نهال ها نگهداری کنید. 

آبیاری مناسب :

بهتر است آبیاری یعد از خشک شدن سطح خاک و به صورت منظم انجام شود. آبیاری بیش از حد و خشکی کشیدن زیاد نهال سبب پژمردگی، ریزش برگ و گلها، عدم رشد مناسب و میوه های کوچک خواهد شد. بنابراین دقت کنید که آبیاری نهال های جوان در فواصل منظم صورت گیرد و خاک آنها همیشه مقدار کمی رطوبت را داشته باشد.

نور کافی :

نور یکی از مهمترین گزینه ها برای داشتن یک درخت نارنج تنومند و سالم است. بنابراین حتما نهال را در مکانی پرنور قرار دهید تا در آینده رشد مناسب و میوه دهی بالایی داشته باشد.

دمای مناسب :

بهترین بازهه دمایی برایی درخت نارنج دمای بین 16 – 37 درجه است. درست است که نارنج کمی تحمل سرما را دارد اما در صورت سرد بودن زیاد هوا و بخبندان این درخت دچار سرما زدگی شده و از بین می‌رود. این درخت برای به بار نشستن، به یک دوره هوای گرم در تابستان نیاز دارد و به طور کلی در نواحی گرمسیری رشد بهتر میوه های خوش طعم تری خواهد داد.

 

خاک :

بهترین خاک برای نارنج کمی خاک برگ با خاک معمولی است تا زهکشی بالایی داشته باشد و آب اضافی را از خود عبور دهد.

 

کوددهی :

همانند باقی درختان، نارنج نیز برای به بار نشستن و رشد بهتر به کوددهی نیاز دارد. این امر با بالا رفتن سن درخت مهم تر می‌شود و هرچه درخت فرسوده تر می‌شود به کوددهی بیشتری نیاز دارد. فسفر، پتاسیم، نیتروژن، مس، منیزیم و منگنز از جمله مواد معدنی مورد نیاز این درخت برای رشد و میوه دهی بیشتر است. در صورتی که درخت نارنج را در خانه نگهداری می‌کنید، می‌توانید هر سال بهار به فاصله 5 سانتی متر از تنه آن برروی خاک، خاک برگ اضافه کنید تا نارنج مواد مورد نیاز خود را از آن دریافت کند.


دیدگاه شما

نام شما :
آدرس ایمیل :
مشخصات من نمایش داده شود :
متن دیدگاه :
کد روبرو را وارد کنید :

سبزه نارنجگلفروشی در شیراز | گالری گل فلورا گلفروشی آنلاین در شیراز3/12/2023 انواع دانه ها مانند عدس، گندم، ماش و هسته انواع مرکبات برای اینکار استفاده می‌شود که سبزه گندم... انواع دانه ها مانند عدس، گندم، ماش و هسته انواع مرکبات برای اینکار استفاده می‌شود که سبزه گندم از محبوبیت و معروفیت زیادی نسبت به بقیه برخوردار است. امروزه از سبزه نارنج و هسته مرکبات دیگر مانند پرتقال و لیمو نیز استفاده می‌شود که نسبت به سبزه گندم و دانه های خوراکی مزایای بیشتری دارندبرای داشتن یک سبزه عدس زیبا به حداقل 1 پیمانه از این دانه نیاز است و بعد از سبز شدن دیگر استفاده ای ندارد و از بین می‌رود. اما در سبزه هسته مرکبات، تنها از هسته های غیر قابل استفاده میوه ها استفاده می‌شود و بعد از چند ماه نگهداری از آنها دوباره می‌توانید آنها را به چرخه طبیعت برگردانید و به نهال های زیبا و سپس به درخت های میوه تبدیل کنید. به همین دلیل امروزه سبزه لیمو، پرتقال و مرکبات دیگر مخصوصا سبزه نارنج طرفداران زیادی دارند و با برگهای سبز و چرمی مانند خود زینت بخش سفره هفت سین شما خواهند بود.بعد از گذشت 2 سال از سبزه نارنج شما، اکنون زمان انتقال نهال های نارنج کوچک به باغچه و یا گلدان های بزرگ است. در صورت نگهداری از درخت نارنج در خانه باید آن را در مکانی پرنور قرار دهید و حرارت های زیاد را ازآن دور کنید. همچنین در تابستان آن را به بیرون ببرید تا از آفتاب صبحگاهی تابستان بهره مند شود و در ساعاتی از روز که گرما بسیار زیاد است آن را به سایه منتقل کنید. اما در هر صورت توصیه ما این است که برای داشتن یک درخت نارنج تنومند، بهتر است این نهال های کوچک را به باغچه انتقال دهید و با شرایطی که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم، از این نهال ها نگهداری کنید. آبیاری مناسب :بهتر است آبیاری یعد از خشک شدن سطح خاک و به صورت منظم انجام شود. آبیاری بیش از حد و خشکی کشیدن زیاد نهال سبب پژمردگی، ریزش برگ و گلها، عدم رشد مناسب و میوه های کوچک خواهد شد. بنابراین دقت کنید که آبیاری نهال های جوان در فواصل منظم صورت گیرد و خاک آنها همیشه مقدار کمی رطوبت را داشته باشد.نور کافی :نور یکی از مهمترین گزینه ها برای داشتن یک درخت نارنج تنومند و سالم است. بنابراین حتما نهال را در مکانی پرنور قرار دهید تا در آینده رشد مناسب و میوه دهی بالایی داشته باشد.دمای مناسب :بهترین بازهه دمایی برایی درخت نارنج دمای بین 16 – 37 درجه است. درست است که نارنج کمی تحمل سرما را دارد اما در صورت سرد بودن زیاد هوا و بخبندان این درخت دچار سرما زدگی شده و از بین می‌رود. این درخت برای به بار نشستن، به یک دوره هوای گرم در تابستان نیاز دارد و به طور کلی در نواحی گرمسیری رشد بهتر میوه های خوش طعم تری خواهد داد. خاک :بهترین خاک برای نارنج کمی خاک برگ با خاک معمولی است تا زهکشی بالایی داشته باشد و آب اضافی را از خود عبور دهد. کوددهی :همانند باقی درختان، نارنج نیز برای به بار نشستن و رشد بهتر به کوددهی نیاز دارد. این امر با بالا رفتن سن درخت مهم تر می‌شود و هرچه درخت فرسوده تر می‌شود به کوددهی بیشتری نیاز دارد. فسفر، پتاسیم، نیتروژن، مس، منیزیم و منگنز از جمله مواد معدنی مورد نیاز این درخت برای رشد و میوه دهی بیشتر است. در صورتی که درخت نارنج را در خانه نگهداری می‌کنید، می‌توانید هر سال بهار به فاصله 5 سانتی متر از تنه آن برروی خاک، خاک برگ اضافه کنید تا نارنج مواد مورد نیاز خود را از آن دریافت کند.5.0

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به گل فروشی اینترنتی فلورا است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس
محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید