آشنایی با گیاهان سمی برای حیوانات خانگی

چهار شنبه 6 دی 1402 370 بازدید کننده گروه آرشیو اخبار

اگر صاحب پت هستید باید بدانید استفاده از گیاهان سمی برای حیوانات خانگی در فضای خانه اصلا مناسب نیست، با اینکه گیاهان آپارتمانی تاثیرات مثبت زیادی برروی روحیه افراد دارند و فضای خانه را زیباتر می‌کنند اما اگر صاحب حیوان خانگی باشید باید در انتخاب آن دقت بیشتری کرده و از خرید گیاهان آپارتمانی خطرناک برای حیوانات خانگی اجتناب کنید. با این حال اگر شما هم علاقه‌مند به بکار بردن گیاهان چشم‌نواز در فضای خانه خود هستید می‌توانید با سفارش آنلاین گل در شیراز به خانه‌های خود زیبایی بیشتر بخشیده و خرید گل تراریوم یا گل رز جاودان را در برنامه‌های خود قرار دهید و از دلنشین بودن آن نهایت لذت را ببرید.

ما در ادامه مقاله گیاهان سمی برای حیوانات را به شما معرفی می‌کنیم تا با آگاهی از آن بتوانید مناسب‌ترین گیاه را برای خانه خود انتخاب کرده و از انتخاب گیاه سمی بپرهیزید.

 

گیاهان سمی برای حیوانات

 

7 گیاهان آپارتمانی خطرناک برای حیوانات خانگی

شاید برایتان سوال باشد کدام گیاه برای حیوانات خانگی خطرناک است و نباید از آن استفاده کرد. در ادامه به شما خواهیم گفت که گیاهان سمی برای حیوانات خانگی چیست تا اگر صاحب پت باشید با خیال راحت آن گیاهان را بشناسید و در فضای خانه از آن استفاده نکنید. با ما همراه باشید تا انواع گیاهان سمی که برای حیوانات خانگی مناسب نیستند را به شما معرفی کنیم:

 

نام گیاه

انسان

سگ

گربه

خرزهره

خطرناک

خطرناک

خطرناک

دیفن باخیا

خطرناک

خطرناک

خطرناک

گل نرگس

خطرناک

خطرناک

خطرناک

آلوئه ورا

بی خطر

خطرناک

خطرناک

سانسوریا

کم

نسبتا خطرناک

نسبتا خطرناک

زاموفیلیا

کم

نسبتا خطرناک

نسبتا خطرناک

پتوس

کم

کمی خطرناک

کمی خطرناک

 

1. خرزهره

خرزهره یکی از سمی ترین گیاه جهان است که از گیاهان سمی برای حیوانات خانگی به‌شمار می‌رود. خوردن و یا حتی لمس این گیاه خطرناک باعث مسمومیت حاد خواهد شد و بر روی عضلات قلب تاثیر منفی می‌گذارد. این گیاه باعث آریتمی قلبی، حالت تهوع، اسهال و ریزش بزاق زیاد می‌شود. به یادداشته باشید خرزهره در حدی خطرناک است که حتی آب خارج شده هنگام آبیاری از آن نیز سمی و مضر می‌باشد.

 

2. گیاه دیفن باخیا

دیفن باخیا دیگر گیاهان آپارتمانی پرطرفدار که از گیاهان آپارتمانی خطرناک برای حیوانات خانگی شناخته شده است. بلعیدن این گیاه سمی برای انسان و حیوانات مسمومیت شدید ایجاد کرده و باعث احساس درد و سوزش شدید در دهان و سپس بی‌حسی آن خواهد شد. دیفن باخیا در حیوانات باعث بروز اسهال و استفراغ شدید می‌شود و بر سلامت حیوان اثرات جبران‌ناپذیر خواهد داشت.

 

دیفن باخیا از سمی ترین گیاه جهان

 

3. گل نرگس

گل نرگس نیز گیاهی سمی برای حیوانات خانگی شناخته شده که خوردن تمامی بخش‌های آن برای پت شما خطرناک است و باعث درد زیاد در ناحیه شکم، اسهال استفراغ، افت فشارخون و بروز مشکلات قلبی و تنفسی خواهد شد. گل نرگس در حدی برای حیوانات مضر بوده که حتی خوردن بذر آن نیز در آن‌ها مشکلات جبران‌ناپذیری را ایجاد کرده و باعث تشنج خواهد شد.

 

4. گیاه آلوئه ورا

با وجود اینکه اینکه آلوئه ورا جنبه‌های درمانی زیادی برای پوست و موی انسان دارد اما به علت داشتن مواد شیمیایی از گیاهان سمی برای حیوانات خانگی شناخته شده است. مصرف آن توسط حیوانات خانگی شما باعث بروز علائمی مثل کم شدن اشتها، تشنج، بی حالی و تغییر رنگ ادرار آن‌ها شده و نیاز به اقدامات درمانی پیدا خواهد کرد.

 

آلوئه ورا از گیاهان آپارتمانی خطرناک برای حیوانات خانگی

 

5. سانسوریا

سانسور یکی دیگر از گیاهان بسیار زیبا و پرطرفدار در دکوراسیون داخلی شناخته شده است. این گیاه جزوه گیاهان آپارتمانی خطرناک برای حیوانات خانگی می‌باشد که در صورت بلعیده شدن توسط پت شما بروز مسمومیت خفیف، آبریزش بینی و افزایش بزاق دهان خواهد شد. با اینکه سانسوریا خیلی سمی نیست اما با این حال برای احتیاط بیشتر آن را دور از دسترس حیوانات خود نگهداری کنید تا مشکلی برای پت به‌وجود نیاید.

 

آلوئه ورا از گیاهان آپارتمانی خطرناک برای حیوانات خانگی

 

6. گیاه زامیفولیا

زاموفیلیا گیاهی پرطرفدار و زیبا که وجود آن دکوراسیون داخلی، خانه شما را خاص و جذاب می‌کند جزوه گیاهان سمی برای حیوانات خانگی محسوب می‌شود. اگر حیوان شما گیاه زاموفیلیا را لمس کند معمولا مشکلی ایجاد نخواهد شد اما بهتر است آن را دور از دسترس نگهداری کنید؛ به علت اینکه بلعیدن این گیاه اثرات منفی بر سلامت حیوانات خانگی شما خواهد گذاشت.

 

زاموفیلیا و گیاهان سمی برای حیوانات خانگی

 

7. پتوس

پتوس علی رغم نگهداری آسان از گیاهان آپارتمانی خطرناک برای حیوانات خانگی تلقی می‌شود و اگر توسط پت به مقدار زیاد بلعیده شود باعث استفراغ، ورم دهان یا زبان و یا حتی در مواردی باعث خفگی آن‌ها خواهد شد. به همین علت برای احتیاط بیشتر  آن را دور از دسترس حیوانات خود آن را نگهداری کنید.

 

پتوس از گیاهان خطرناک

 

گیاهان خطرناک برای سگ

گیاهان خطرناک برای سگ باعث بروز مشکلات فراوان در سلامتی آن‌ها شده و در مواردی باعث مشکلات جبران‌ناپذیر می‌شود. به همین علت به صاحبان سگ توصیه می‌شود پت خود را دور از این گیاهان نگه دارند و در صورت امکان از این گیاهان را در فضای خانه نگهداری نکنند.

  • خرزهره
  • دیفن باخیا
  • گل نرگس
  • آلوئه ورا
  • پتوس
  • پیچک
  • نخل زینتی

 

گیاهان سمی برای گربه

گیاهان با وجود اینکه زیبایی دلفریبی را به محیط خانه شما می‌بخشند اما اگر در خانه گربه دارید باید بسیار مراقب باشید و گیاهان سمی برای گربه را از دسترس آن‌ها دور نگه دارید. در ادامه گیاهان خطرناک برای گربه را نام برده‌ایم:

  • خرزهره
  • دیفن باخیا
  • نرگس
  • آلوئه ورا
  • پتوس
  • زاموفیلیا
  • برگ انجیری

 

گیاهان سمی برای پرندگان

اگر صاحب پرنده باشید باید از گیاهانی که در خانه استفاده می‌کنید اطلاع کامل یابید تا اگر هر یک از گیاهان سمی برای پرندگان باشد از آن‌ها استفاده نکنید تا برای پرنده شما خطرساز نشود. گیاهان خطرناک برای پرندگان باعث بروز مسمومیت در آن‌ها شده و خطراتی را برایشان به وجود خواهد آورد.

  • پیچک
  • نرگس
  • پتوس
  • سوسن
  • شمشاد
  • شبدر
  • آزالیا

 

علائم مسمومیت حیوانات خانگی با گیاهان سمی

اگر آشنایی کافی با گیاهان سمی برای حیوانات خانگی نداشته باشید ممکن است با بکار بردن آن در خانه باعث مشکلاتی مثل مسمومیت در پت خود شوید که حتی در بعضی موارد باعث موارد جبران‌ناپذیری خواهد شد. شدت مسمومیت به سن و نژاد حیوان بستگی دارد و برای همه آن‌ها یکسان نمی‌باشد. اگر متوجه شوید که حیوان خانگی شما دچار علائم زیر است و از گیاهی بلعیده باید سریعا به یک دامپزشک مراجعه کنید تا خطر کمتری متوجه حیوان خانگی شما باشد:

  • خواب آلودگی حیوان خانگی
  • اسهال و استفراغ
  • ترشح بزاق بیش از حد و غیرمعمول
  • تنفس عجیب و غیر عادی
  • مشاهده احساس ضعف و کرختی در پت

 

علائم مسمویت حیوانات خانگی با گیاهان سمی

 

عوارض خوردن گیاهان سمی برای حیوانات خانگی

مسمومیت حیوانات خانگی با برخی گیاهان امکان پذیر است که مهم‌ترین آن‌ها را تا به اینجا برای شما نام برده‌ایم. اگر پت شما از گیاه سمی استفاده کند آن را دچار مشکلات متعدد و گاها جبران‌ناپذیر خواهد کرد. به همین علت توصیه می‌شود اگر صاحب حیوان خانگی هستید از گیاهان آپارتمانی خطرناک برای حیوانات خانگی اطلاع یابید و از آن‌ها در خانه استفاده نکنید! این گیاهان از عوارض خفیف گرفته تا متاسفانه مرگ را برای حیوان شما ایجاد خواهند کرد. عوارض خوردن گیاهان سمی شامل مشکلات گوارشی، مشکلات کلیه‌ای، مشکلات قلبی و تنفسی و یا در موارد شدیدتر مرگ خواهد بود.

 

عوارض خوردن گیاهان سمی برای حیوانات خانگی

 

روش تشخیص گیاهان سمی

روش تشخیص گیاهان سمی از اهمیت بالایی برخوردار است تا در حد امکان از گیاهان سمی برای حیوانات خانگی در محیط خانه خود استفاده نکنید. از این رو تشخیص این گیاهان فرایندی چالش برانگیز و مهم است اما در ادامه بهترین روش تشخیص گیاهان سمی را نوشته‌ایم:

 

  1. برای تشخیص گیاهان آپارتمانی خطرناک برای حیوانات خانگی اولین گام آشنایی با گیاهان سمی و ناشناخته از طریق خواندن مطالب در اینترنت، کتاب‌های آموزشی یا پرسش از افراد باتجربه و آگاه است.
  2. یکی دیگر از راه‌های تشخیص گیاهان سمی، استفاده از برخی اپلیکیشن‌های موبایل یا استفاده از گوگل لنز (Google Lens) است که می‌تواند از طریق اسکن، گیاه شما را شناسایی کرده و اطلاعاتی درباره سمی یا غیر سمی بودن به شما بدهد.
  3. برخی از گیاهان سمی دارای برگ‌های تیز، رنگ‌های متفاوت و بوی خاص است که نشان دهنده سمی بودن آن است.

دیدگاه شما

نام شما :
آدرس ایمیل :
مشخصات من نمایش داده شود :
متن دیدگاه :
کد روبرو را وارد کنید :

آشنایی با گیاهان سمی برای حیوانات خانگیگلفروشی در شیراز | گالری گل فلورا گلفروشی آنلاین در شیراز12/27/2023اگر صاحب پت هستید باید بدانید استفاده از گیاهان سمی برای حیوانات خانگی در فضای خانه اصلا مناسب نیست،... اگر صاحب پت هستید باید بدانید استفاده از گیاهان سمی برای حیوانات خانگی در فضای خانه اصلا مناسب نیست، با اینکه گیاهان آپارتمانی تاثیرات مثبت زیادی برروی روحیه افراد دارند و فضای خانه را زیباتر می‌کنند اما اگر صاحب حیوان خانگی باشید باید در انتخاب آن دقت بیشتری کرده و از خرید گیاهان آپارتمانی خطرناک برای حیوانات خانگی اجتناب کنید. با این حال اگر شما هم علاقه‌مند به بکار بردن گیاهان چشم‌نواز در فضای خانه خود هستید می‌توانید با سفارش آنلاین گل در شیراز به خانه‌های خود زیبایی بیشتر بخشیده و خرید گل تراریوم یا گل رز جاودان را در برنامه‌های خود قرار دهید و از دلنشین بودن آن نهایت لذت را ببرید.ما در ادامه مقاله گیاهان سمی برای حیوانات را به شما معرفی می‌کنیم تا با آگاهی از آن بتوانید مناسب‌ترین گیاه را برای خانه خود انتخاب کرده و از انتخاب گیاه سمی بپرهیزید.  7 گیاهان آپارتمانی خطرناک برای حیوانات خانگیشاید برایتان سوال باشد کدام گیاه برای حیوانات خانگی خطرناک است و نباید از آن استفاده کرد. در ادامه به شما خواهیم گفت که گیاهان سمی برای حیوانات خانگی چیست تا اگر صاحب پت باشید با خیال راحت آن گیاهان را بشناسید و در فضای خانه از آن استفاده نکنید. با ما همراه باشید تا انواع گیاهان سمی که برای حیوانات خانگی مناسب نیستند را به شما معرفی کنیم: نام گیاهانسانسگگربهخرزهرهخطرناکخطرناکخطرناکدیفن باخیاخطرناکخطرناکخطرناکگل نرگسخطرناکخطرناکخطرناکآلوئه ورابی خطرخطرناکخطرناکسانسوریاکمنسبتا خطرناکنسبتا خطرناکزاموفیلیاکمنسبتا خطرناکنسبتا خطرناکپتوسکمکمی خطرناککمی خطرناک 1. خرزهرهخرزهره یکی از سمی ترین گیاه جهان است که از گیاهان سمی برای حیوانات خانگی به‌شمار می‌رود. خوردن و یا حتی لمس این گیاه خطرناک باعث مسمومیت حاد خواهد شد و بر روی عضلات قلب تاثیر منفی می‌گذارد. این گیاه باعث آریتمی قلبی، حالت تهوع، اسهال و ریزش بزاق زیاد می‌شود. به یادداشته باشید خرزهره در حدی خطرناک است که حتی آب خارج شده هنگام آبیاری از آن نیز سمی و مضر می‌باشد. 2. گیاه دیفن باخیادیفن باخیا دیگر گیاهان آپارتمانی پرطرفدار که از گیاهان آپارتمانی خطرناک برای حیوانات خانگی شناخته شده است. بلعیدن این گیاه سمی برای انسان و حیوانات مسمومیت شدید ایجاد کرده و باعث احساس درد و سوزش شدید در دهان و سپس بی‌حسی آن خواهد شد. دیفن باخیا در حیوانات باعث بروز اسهال و استفراغ شدید می‌شود و بر سلامت حیوان اثرات جبران‌ناپذیر خواهد داشت.  3. گل نرگسگل نرگس نیز گیاهی سمی برای حیوانات خانگی شناخته شده که خوردن تمامی بخش‌های آن برای پت شما خطرناک است و باعث درد زیاد در ناحیه شکم، اسهال استفراغ، افت فشارخون و بروز مشکلات قلبی و تنفسی خواهد شد. گل نرگس در حدی برای حیوانات مضر بوده که حتی خوردن بذر آن نیز در آن‌ها مشکلات جبران‌ناپذیری را ایجاد کرده و باعث تشنج خواهد شد. 4. گیاه آلوئه ورابا وجود اینکه اینکه آلوئه ورا جنبه‌های درمانی زیادی برای پوست و موی انسان دارد اما به علت داشتن مواد شیمیایی از گیاهان سمی برای حیوانات خانگی شناخته شده است. مصرف آن توسط حیوانات خانگی شما باعث بروز علائمی مثل کم شدن اشتها، تشنج، بی حالی و تغییر رنگ ادرار آن‌ها شده و نیاز به اقدامات درمانی پیدا خواهد کرد.  5. سانسوریاسانسور یکی دیگر از گیاهان بسیار زیبا و پرطرفدار در دکوراسیون داخلی شناخته شده است. این گیاه جزوه گیاهان آپارتمانی خطرناک برای حیوانات خانگی می‌باشد که در صورت بلعیده شدن توسط پت شما بروز مسمومیت خفیف، آبریزش بینی و افزایش بزاق دهان خواهد شد. با اینکه سانسوریا خیلی سمی نیست اما با این حال برای احتیاط بیشتر آن را دور از دسترس حیوانات خود نگهداری کنید تا مشکلی برای پت به‌وجود نیاید.  6. گیاه زامیفولیازاموفیلیا گیاهی پرطرفدار و زیبا که وجود آن دکوراسیون داخلی، خانه شما را خاص و جذاب می‌کند جزوه گیاهان سمی برای حیوانات خانگی محسوب می‌شود. اگر حیوان شما گیاه زاموفیلیا را لمس کند معمولا مشکلی ایجاد نخواهد شد اما بهتر است آن را دور از دسترس نگهداری کنید؛ به علت اینکه بلعیدن این گیاه اثرات منفی بر سلامت حیوانات خانگی شما خواهد گذاشت.  7. پتوسپتوس علی رغم نگهداری آسان از گیاهان آپارتمانی خطرناک برای حیوانات خانگی تلقی می‌شود و اگر توسط پت به مقدار زیاد بلعیده شود باعث استفراغ، ورم دهان یا زبان و یا حتی در مواردی باعث خفگی آن‌ها خواهد شد. به همین علت برای احتیاط بیشتر  آن را دور از دسترس حیوانات خود آن را نگهداری کنید.  گیاهان خطرناک برای سگگیاهان خطرناک برای سگ باعث بروز مشکلات فراوان در سلامتی آن‌ها شده و در مواردی باعث مشکلات جبران‌ناپذیر می‌شود. به همین علت به صاحبان سگ توصیه می‌شود پت خود را دور از این گیاهان نگه دارند و در صورت امکان از این گیاهان را در فضای خانه نگهداری نکنند.خرزهرهدیفن باخیاگل نرگسآلوئه وراپتوسپیچکنخل زینتی گیاهان سمی برای گربهگیاهان با وجود اینکه زیبایی دلفریبی را به محیط خانه شما می‌بخشند اما اگر در خانه گربه دارید باید بسیار مراقب باشید و گیاهان سمی برای گربه را از دسترس آن‌ها دور نگه دارید. در ادامه گیاهان خطرناک برای گربه را نام برده‌ایم:خرزهرهدیفن باخیانرگسآلوئه وراپتوسزاموفیلیابرگ انجیری گیاهان سمی برای پرندگاناگر صاحب پرنده باشید باید از گیاهانی که در خانه استفاده می‌کنید اطلاع کامل یابید تا اگر هر یک از گیاهان سمی برای پرندگان باشد از آن‌ها استفاده نکنید تا برای پرنده شما خطرساز نشود. گیاهان خطرناک برای پرندگان باعث بروز مسمومیت در آن‌ها شده و خطراتی را برایشان به وجود خواهد آورد.پیچکنرگسپتوسسوسنشمشادشبدرآزالیا علائم مسمومیت حیوانات خانگی با گیاهان سمیاگر آشنایی کافی با گیاهان سمی برای حیوانات خانگی نداشته باشید ممکن است با بکار بردن آن در خانه باعث مشکلاتی مثل مسمومیت در پت خود شوید که حتی در بعضی موارد باعث موارد جبران‌ناپذیری خواهد شد. شدت مسمومیت به سن و نژاد حیوان بستگی دارد و برای همه آن‌ها یکسان نمی‌باشد. اگر متوجه شوید که حیوان خانگی شما دچار علائم زیر است و از گیاهی بلعیده باید سریعا به یک دامپزشک مراجعه کنید تا خطر کمتری متوجه حیوان خانگی شما باشد:خواب آلودگی حیوان خانگیاسهال و استفراغترشح بزاق بیش از حد و غیرمعمولتنفس عجیب و غیر عادیمشاهده احساس ضعف و کرختی در پت  عوارض خوردن گیاهان سمی برای حیوانات خانگیمسمومیت حیوانات خانگی با برخی گیاهان امکان پذیر است که مهم‌ترین آن‌ها را تا به اینجا برای شما نام برده‌ایم. اگر پت شما از گیاه سمی استفاده کند آن را دچار مشکلات متعدد و گاها جبران‌ناپذیر خواهد کرد. به همین علت توصیه می‌شود اگر صاحب حیوان خانگی هستید از گیاهان آپارتمانی خطرناک برای حیوانات خانگی اطلاع یابید و از آن‌ها در خانه استفاده نکنید! این گیاهان از عوارض خفیف گرفته تا متاسفانه مرگ را برای حیوان شما ایجاد خواهند کرد. عوارض خوردن گیاهان سمی شامل مشکلات گوارشی، مشکلات کلیه‌ای، مشکلات قلبی و تنفسی و یا در موارد شدیدتر مرگ خواهد بود.  روش تشخیص گیاهان سمیروش تشخیص گیاهان سمی از اهمیت بالایی برخوردار است تا در حد امکان از گیاهان سمی برای حیوانات خانگی در محیط خانه خود استفاده نکنید. از این رو تشخیص این گیاهان فرایندی چالش برانگیز و مهم است اما در ادامه بهترین روش تشخیص گیاهان سمی را نوشته‌ایم: برای تشخیص گیاهان آپارتمانی خطرناک برای حیوانات خانگی اولین گام آشنایی با گیاهان سمی و ناشناخته از طریق خواندن مطالب در اینترنت، کتاب‌های آموزشی یا پرسش از افراد باتجربه و آگاه است.یکی دیگر از راه‌های تشخیص گیاهان سمی، استفاده از برخی اپلیکیشن‌های موبایل یا استفاده از گوگل لنز (Google Lens) است که می‌تواند از طریق اسکن، گیاه شما را شناسایی کرده و اطلاعاتی درباره سمی یا غیر سمی بودن به شما بدهد.برخی از گیاهان سمی دارای برگ‌های تیز، رنگ‌های متفاوت و بوی خاص است که نشان دهنده سمی بودن آن است.5.0

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به گل فروشی اینترنتی فلورا است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس
محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید