آموزش 20 بذر برای سبز کردن سبزه عید 1403 + زمان کاشت سبزه نوروز

پنج شنبه 12 بهمن 1402 4806 بازدید کننده گروه آرشیو اخبار

حال که داریم به نوروز 1403 نزدیک می‌شویم، شاید از خود بپرسید برای عید چی سبز کنیم؟ در این مقاله 20 بذر برای سبز کردن سبزه عید به شما آموزش خواهیم داد. سبزه یکی از نمادهای هفت سین باستانی که سمبل تازگی و تولد دوباره می‌باشد؛ به همین علت برای تمامی فارسی زبانان در سراسر جهان از اهمیت بالایی برخوردار است. از دیرباز کاشت انواع سبزه عید آداب خاصی داشت و مادربزرگ‌ها در حیاط خانه کنار حوض‌‌های آبی سبزه های سفره عید را به زیباترین شکل ممکن سبز می‌کردند و به نوه‌ها هدیه می‌دادند. اکنون کمتر کسی وقت برای سبز کردن سبزه عید دارد به همین علت از سبزه‌های آماده استفاده می‌کنند.

اما اگر دوست دارید به یاد خاطرات گذشته راحت ترین سبزه عید را با بذرهای مختلف سبز کنید، قد کشیدن آن را شاهد باشید و شادابی را مهمان خانه خود کنید با گل فلورا همراه شوید تا روش سبز کردن سبزه عید را به شما بیاموزیم.

 

روش سبز کردن سبزه عید

 

آشنایی با انواع سبزه عید با بذرهای مختلف

 

آشنایی با انواع سبزه عید با بذرهای مختلف به شما کمک می‌کند انتخاب‌های بیشتری برای سبز کردن سبزه داشته باشید و بتوانید با دانه‌های مختلف راحت ترین سبزه عید را برای سفره هفت سین تهیه کنید. حال که زمستان در حال رفتن است و بهار مهمان خانه شما است پس بیاید سبزه های سفره عید را خودمان تهیه کنیم و به استقبال نوروز باستانی برویم:

 

 

سبزه گندم

سبزه گندم معروف‌ترین و رایج‌ترین بذر سبزه عید است اگر دوست دارید برای نوروز سبزه گندم سبز کنید باید 1 فنجان گندم را به مدت 48 ساعت در آب بخیسانید. بهتر است در طی این چهل و هشت ساعت آب چندین بار عوض شود تا سبزه گندم بهتر شد کند، حال باید بذر را روی پارچه نخی قرار دهید و به مدت 3 تا 4 روز کنار پنجره جایی که آفتاب به آن بتابد سبزه را قرار دهید تا رشد کند. حتما به یادداشته باشید برای سبز کردن سبزه عید پارچه را همیشه مرطوب نگهدارید تا گندم سریع‌تر رشد کند.

حال که گندم‌های شما جوانه زد آن را به ظرف مورد نظر به آرامی منتقل کنید تا رشد خود را ادامه دهد و پرپشت و سبز شود.

 

کاشت انواع سبزه عید؛ سبزه گندم

 

سبزه ارزن

سبزه ارزن از ارزان‌ترین انواع سبزه عید است و اگر به سبز کردن راحت ترین سبزه عید و کاشت سبزه در 5 روز تا 7 روز فکر می‌کنید برای شما بهترین گزینه است. این سبزه زیبا به علت شباهت زیاد آن به سبزه گندم گزینه مناسب برای سبزه عید بوده و در مدت زمان کوتاهی رشد خواهد کرد.

 

سبزه جو

سبزه جو یکی دیگر از سبزه مناسب نوروز است و برای کاشت آن باید 24 ساعت قبل آن را در آب خیس کنید و با پارچه نخی به مدت 4 روز بپوشانید زمانی که ریشه بذر جو ریشه داد درون ظرف مد نظر خود (ترجیحا سفالی) قرار دهید تا رشد خود را آغاز کند. زمان کاشت سبزه عید نوروز سبزه جو 2 هفته قبل عید است.

 

در گذشته های دور در قصر زیبای پادشاهان ایرانی غلاتی مثل گندم، ارزن و جو را به نشانه گفتار نیک، کردار نیک، پندار نیک می‌کاشتند و آرزو می‌کردند سالی پر از نیکی و برکت داشته باشند. زرتشتیان بر این باور هستند که سبزه نوروز سمبل نو شدن و حیات دوباره است و برکت را به زندگی‌ها می‌آورد. در کتاب‌های تاریخی مثل «آثار الباقیه» که توسط ابوریحان بیرونی نوشته شده گویند که 25 روز قبل از آغاز نوروز 12 ستون آجری می‌ساختند و 12 غلات پرمصرف را روی آن می‌کاشتند و باور داشتند اگر سبزه‌ها به خوبی بروید سالی پر از برکت را در پیش خواهند داشت.

 

سبزه هسته نارنج و پرتقال

یک بذر برای سفره عید ارزان بسیار زیبا و خاص که ماندگاری بالایی دارد و می‌توانید آن را بعد نوروز در خاک باغچه نیز بکارید سبزه مرکبات است. چندین سال است سبزه هسته نارنج و پرتغال بسیار پرطرفدار شده و افراد بیشتری دوست دارند از آن در سفره هفت سین یا سبد گل ارزان و شیک استفاده کنند. روش سبز کردن سبزه عید با هسته مرکبات بدین صورت است که باید به مدت 3 تا 4 روز در آب خیس بخورد سپس پوسته آن را به آرامی بکنید و دانه را درون خاک سبک بکارید. برای رشد بهتر پیشنهاد می‌شود روی گلدان پلاستیک بکشید و درون آن را با آب پاش مرطوب کنید تا در محیطی مرطوب رشد سریع‌تری داشته باشد. 

 

سبزه عدس

عدس بذر سبزه عید بسیار زیبایی است که به علت حالت چند برگی خود زیبایی دوچندان به سفره هفت سین شما خواهد داد. سبزه عدس بسیار زیبا و خوش رنگ است و به خوبی رشد می‌کند. برای کاشت سبزه نوروز با عدس بهتر است به مدت یک هفته آن را در کاسه آب نگهدارید و هرروز آب آن را عوض کنید، سپس آن را به ظرف سفالی منتقل کنید و روی آن را با پارچه نخی خیس بپوشانید. حفظ رطوبت پارچه و داشتن نور کافی باعث جوانه زدن عدس خواهد شد. به یاد داشته باشید بعضی عدس‌ها ممکن است اصلا جوانه نزنند به همین علت باید تراکم زیادی از عدس را درون ظرف مورد نظر قرار دهید تا سبزه‌ای پرپشت و زیبا بعد گذشت 2 هفته سبز شود.

 

سبزه عدس از سبزه های سفره عید

 

سبزه عید با خاکشیر

از راحت ترین سبزه عید دانه خاکشیر است که به راحتی سبز می‌شود اگر دوست دارید روی کوزه سبزه سبز کنید یا آن را به شکل مختلف دربیاورید خاکشیر بهترین گزینه است. خاکشیر سریع‌ترین رشد را میان بذر برای سفره عید دارد و جلوه‌ای خاص در سفره هفت سین ایجاد می‌کند. خاکشیر یک شب قبل باید در آب خیسانده شود بعد جوراب زنانه را روی کوزه بکشید و به صورت یکدست خاکشیر هارا روی کوزه قرار دهید. داخل کوزه بهتر است آب بریزید و هرروز با اسپری آب روی دانه‌ها را آبیاری کنید.

 

سبزه خرفه برای عید

اگر به سبزه‌ای متفاوت برای سبز کردن سبزه عید و باکس گل هدیه فکر می‌کنید می‌توانید از بذر خرفه استفاده کنید. سبزه خرفه از انواع سبزه های سفره عید است که رنگ بسیار سبز و جلوه‌ای خاص دارد. برای کاشت آن بهتر است 12 ساعت بذر را در آب خیس کنید و بعد آن را به مقدار زیاد روی خاک سبک بریزید تا به مرور جوانه بزند و رشد کند. از نور کافی و آب نیز برای رشد بهتر غافل نشوید. 

 

سبزه عید با هسته خرما

سبزه عید با هسته خرما یک روش سبز کردن سبزه عید است و مانند گل رز جاودان ماندگاری طولانی دارد. برای کاشت آن باید دانه خرما که به بذاق دهان آغشته نشده است را به مدت 24 ساعت درون آب قرار دهید تا تمامی خرماهای اطراف آن کنده شود. سپس آن را به مدت 2 هفته در آب تصفیه شده شیرین قرار دهید و آب آن را هرروز عوض کنید. دانه ها را درون دستمال  کاغذی بگذارید و آن را در پلاستیک قرار دهید محیط را مرطوب و تاریک کنید تا هسته جوانه بزند. بعد از جوانه زدن بذر سبزه عید خرما درون گلدانی با خاک سبک قرار دهید و دور گلدان را با پلاستیم بپوشانید تا بهتر رشد کند.

 

سبزه ماش

سبزه ماش از جمله سبزه عید با رشد سریع است که ظاهری زیبا دارد. برای رشد بهتر دانه باش بهتر است حدود 24 ساعت آن را خیس کنید سپس آن را در ظرف مورد نظر ریخته و روی آن را با پارچه نخی خیس بپوشانید تا زمان جوانه زدن دانه ماش رطوبت خود را حفظ کند.

 

سبزه ماش بذر برای سفره عید

 

سبزه شاهی

بذر شاهی به علت اینکه بعد از خیس خوردن حالت چسبنده پیدا می‌کند به همین دلیل برای استفاده روی اسفنج یا کوزه سفالی انتخابی مناسب است. سبز کردن سبزه شاهی روی اسفنج یا کوزه جلوه‌ای زیبا به سفره هفت سین خواهد داد و برای شادابی آن بهتر است هرروز روی آن آب اسپری کنید.

 

سبزه عید با بذر کنجد

اگر دوست دارید سبزه عید با بذر کنجد بکارید باید ابتدا کنجد خام که بوداده نباشد را خریداری کرده و به مدت 10 ساعت در آب خیس کنید سپس آن را در پارچه نخی نازک قرار داده تا جوانه‌های کوچک آن بعد گذشت 4 روز ظاهر شود. به یادداشته باشید بذر سبزه عید کنجد نباید در نور مستقیم آفتاب قرار گیرد تا بتواند رشد کند. زمان کاشت سبزه عید نوروز با بذر کنجد 10 روز تخمین زده شده است.

 

سبزه تخم شربتی

یک کاشت انواع سبزه عید سبزه تخم شربتی است که باید به مدت 24 ساعت در آب آن را خیس کنید سپس مانند روش‌های دیگر روی آن را با پارچه نخی بپوشانید تا با رطوبت بتواند رشد کند. تخم شربتی برای انواع سبزه عید فانتزی و گل تراریوم به علت لعابی بودنش مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای سبزه عروسکی و سبزه روی کوزه استفاده می‌شود. بعد از گذشت یک هفته سبزه تخم شربتی شما آماده رفتن به سر سفره هفت سین است.

 

سبزه نوروز با بذر سیاهدانه

سبزه نوروز با بذر سیاهدانه یک ایده منحصر به فرد برای سفره هفت سین است. اگر به دنبال سبزه‌ای متفاوت هستید سبز کردن سبزه عید با سیاهدانه انتخابی ایده‌آل است. برای کاشت بذر سیاهدانه درون گلدان مناسب خاک سبک ریخته و بذر را در عمق 25 سانتی متری بکارید. بعد گذشت 2 هفته شاهد سبز شدن این سبزه زیبا خواهید بود حتی می‌توانید بعد عید سیاهدانه را در خاک باغچه بکارید و مانند خرید گیاه آپارتمانی ارزان از آن لذت ببرید.

 

سبزه سیاهدانه بذر سبزه عید

 

سبزه دانه ذرت

بذر سبزه دانه ذرت را باید از گلخانه‌ها تهیه کنید تا بتوانید از آن برای سبز کردن سبزه عید استفاده کنید. به مدت 4 روز باید بذر را در آب قرار دهید و هر روز هم آب را عوض کنید. سپس آن‌ها را روی پارچه بریزید و آب را مرتب روی آن اسپری کنید. بعد گذشت چند روز که جوانه زد آن را به ظرف مورد نظر منتقل کنید. حتی می‌توانید ریشه آن را در آب قرار دهید تا به زیبایی هرچه تمام اطراف شما را زیبا کند. زمان کاشت سبزه عید نوروز با بذر ذرت 2 هفته قبل از عید است.

 

سبزه عید با دانه آفتابگردان

برای کاشت انواع سبزه عید می‌توانید از دانه آفتابگردان نیز استفاده کنید. طرز تهیه سبزه عید فوری آفتاب گردان بسیار ساده است و باید به مدت 24 آن را خیس کنید و در پارچه خیس قرار دهید. بعد گذشت به مدت 4 روز شاهد بزرگ شدن آن خواهید بود. سبزه آفتابگردان مانند انواع دسته گل بسیار زیبا و دلفریب است.

 

سبزه تخم کدو

تخم کدو از بذرهای مناسب برای سبز کردن سبزه عید است. ظاهر این سبزه با ظاهر متفاوت و جذاب به روش خاصی برای کاشت دارد. برای کاشت سبزه تخم کدو باید تخم کدو را ۴۸ ساعت خیس کنید، سپس در یک کیسه نخی بریزید و ۳-۴ روز منتظر جوانه زدن آن بمانید. بعد از جوانه زدن، تخم کدوها را در یک سینی یا ظرف پهن کنید و روی آنها یک لایه سلفون بکشید. بعد از یکی دو روز، سلفون را بردارید و سبزه را در معرض نور و آب قرار دهید تا کاملا سبز شود.

 

سبزه شنبلیله برای عید

اگر به دنبال طرز تهیه سبزه عید فوری هستید، سبزه شنبلیله سبزه‌ای سه روزه با ظاهری زیبا است که حتی می‌توانید آن را به عنوان سبزی خوردن خانگی نیز استفاده کنید و از آن لذت ببرید. بذر شنبلیله را به مدت 8 ساعت در آب خیس کنید و روی پارچه نخی قرار دهید و روی آن پلاستیک بکشید و بعد جوانه زدن آن را در نور خورشید قرار دهید. بعد 3 تا 4 روز سبزه شما آماده است.

 

سبزه یونجه برای نوروز

برای سبز کردن سبزه عید می‌توانید از یونجه نیز استفاده کنید و به مدت 24 ساعت بذر را درون آب بگذارید تا کامل خیس بخورد. بذر یونجه به مدت 10 روز طول میکشد تا سبز شود و آماده سفره هفت سین باشد.

 

سبزه دانه لوبیا

سبزه دانه لوبیا نوعی بذر برای سفره عید بسیار جذاب و زیبا است. برای کاشت آن ابتدا دانه لوبیا را کامل بشویید و در ظرفی پر از آب در بسته به مدت 24 ساعت قرار دهید بعد از جوانه زدن آن را به ظرف مورد نظر منتقل کنید و در نور غیر مستقیم خورشید قرار دهید.

 

سبزه شبدر

اگر بخواهیم انواع سبزه عید با بذرهای مختلف را نام ببرید سبزه شبدر یکی از آن‌ها است. کمتر کسی شبدر به عنوان سبزه سبز می‌کند اما به علت اینکه نماد رونق و زندگی است پس باید به کار بردن آن در سفره هفت سین جالب باشد! بذر سبزه شبدر را در خاکی سبک بکارید و به یادداشته باشید سطح خاک را مرطوب نگه دارید تا جوانه بزند.

 

 

جدول زمان کاشت سبزه عید نوروز

 

آشنایی با زمان کاشت سبزه عید به شما کمک می‌کند در تاریخ مورد نظر بذر مورد علاقه خود را برای سبز کردن سبزه عید استفاده کنید و از آن پر بودن و سرسبزی لذت ببرید.

 

بذر

زمان کاشت

بذر

زمان کاشت

گندم

2 هفته قبل عید

کنجد

10 روز قبل عید

ارزن

1 هفته قبل عید

تخم شربتی

1 هفته قبل عید

جو

2 هفته قبل عید

سیاهدانه

2 هفته قبل عید

هسته مرکبات

اواخر بهمن

دانه ذرت

3 هفته قبل عید

عدس

2 هفته قبل عید

دانه آفتاب گردان

4 روز قبل عید

ماش

10 روز قبل عید

تخم کدو

2 هفته قبل عید

خاکشیر

6 روز قبل عید

شنبلیله

2  هفته قبل عید

خرفه

10 روز قبل عید

یونجه

10 روز قبل عید

هسته خرما

اواسط بهمن

لوبیا

3 هفته قبل عید

شاهی

10 روز قبل عید

شبدر

2  هفته قبل عید

 

 

روش سبز کردن سبزه عید برای داشتن سبزه های پر

 

اطلاع از روش سبز کردن سبزه عید برای داشتن سبزه های پر به شما کمک می‌کند با خلاقیت بالا انواع سبزه عید فانتزی را در خانه تهیه کنید و به زیبایی سفره هفت سین خود بیافزایید. زیبایی سبزه‌های پر و زیبا مانند سفارش جام گل زیبا و لذت بخش است.

  • شما می‌توانید بذر سبزه عید را در تخم مرغ بکارید تا ظاهری جدید و جالب داشته باشید. سبز کردن سبزه عید برای کودکانتان نیز یک تفریح سالم و هیجان‌انگیز خواهد بود.
  • یکی دیگر از راهکارهای کاشت انواع سبزه عید، کاشت بذر در خاک ژله‌ای است که به دلیل رنگی رنگی بودن خاک‌های ژله‌ای سفره هفت سین را زیباتر می‌کند.
  • برای سبز کردن سبزه عید می‌توانید آن را در خاک سبک نیز بکارید.
  • روش سبز کردن سبزه عید روی کوزه با جوراب نازک ززنانه یا ساخت عروسک نیز با بذرهای چسبناک نیز امکان پذیر است.
  • راحت ترین سبزه عید در تنگ ماهی نیز قابل رشد است در این حالت هم ماهی می‌تواند از ریشه گیاه تغذیه کند هم ظاهری خاص و جالب خواهد داشت.

 

انواع سبزه عید فانتزی

 

نکاتی که قبل از کاشت انواع سبزه عید باید بدانید

 

کاشت سبزه‌های عید یک سنت مهم در بسیاری از فرهنگ‌ها است و مانند خرید تاج گل مهم است. در زیر چند نکته کلیدی برای کاشت سبزه عید آورده شده است:

  • برخی از سبزه‌ها ممکن است در شرایط خاصی بهتر رشد کند
  • برنامه‌ریزی کاشت سبزه بر اساس تاریخ عید بسیار مهم است
  • برخی از سبزه‌ها نیاز به آبیاری متداول و مرطوب دارند
  • خاک حاوی مواد آلی و مناسب برای رشد سبزه را انتخاب کنید
  • مطمئن شوید که سبزه‌های شما به میزان کافی نور دریافت می‌کنند

 


دیدگاه شما

نام شما :
آدرس ایمیل :
مشخصات من نمایش داده شود :
متن دیدگاه :
کد روبرو را وارد کنید :

آموزش 20 بذر برای سبز کردن سبزه عید 1403 + زمان کاشت سبزه نوروزگلفروشی در شیراز | گالری گل فلورا گلفروشی آنلاین در شیراز2/1/2024حال که داریم به نوروز 1403 نزدیک می‌شویم، شاید از خود بپرسید برای عید چی سبز کنیم؟ در این مقاله... حال که داریم به نوروز 1403 نزدیک می‌شویم، شاید از خود بپرسید برای عید چی سبز کنیم؟ در این مقاله 20 بذر برای سبز کردن سبزه عید به شما آموزش خواهیم داد. سبزه یکی از نمادهای هفت سین باستانی که سمبل تازگی و تولد دوباره می‌باشد؛ به همین علت برای تمامی فارسی زبانان در سراسر جهان از اهمیت بالایی برخوردار است. از دیرباز کاشت انواع سبزه عید آداب خاصی داشت و مادربزرگ‌ها در حیاط خانه کنار حوض‌‌های آبی سبزه های سفره عید را به زیباترین شکل ممکن سبز می‌کردند و به نوه‌ها هدیه می‌دادند. اکنون کمتر کسی وقت برای سبز کردن سبزه عید دارد به همین علت از سبزه‌های آماده استفاده می‌کنند.اما اگر دوست دارید به یاد خاطرات گذشته راحت ترین سبزه عید را با بذرهای مختلف سبز کنید، قد کشیدن آن را شاهد باشید و شادابی را مهمان خانه خود کنید با گل فلورا همراه شوید تا روش سبز کردن سبزه عید را به شما بیاموزیم.  آشنایی با انواع سبزه عید با بذرهای مختلف آشنایی با انواع سبزه عید با بذرهای مختلف به شما کمک می‌کند انتخاب‌های بیشتری برای سبز کردن سبزه داشته باشید و بتوانید با دانه‌های مختلف راحت ترین سبزه عید را برای سفره هفت سین تهیه کنید. حال که زمستان در حال رفتن است و بهار مهمان خانه شما است پس بیاید سبزه های سفره عید را خودمان تهیه کنیم و به استقبال نوروز باستانی برویم:  سبزه گندمسبزه گندم معروف‌ترین و رایج‌ترین بذر سبزه عید است اگر دوست دارید برای نوروز سبزه گندم سبز کنید باید 1 فنجان گندم را به مدت 48 ساعت در آب بخیسانید. بهتر است در طی این چهل و هشت ساعت آب چندین بار عوض شود تا سبزه گندم بهتر شد کند، حال باید بذر را روی پارچه نخی قرار دهید و به مدت 3 تا 4 روز کنار پنجره جایی که آفتاب به آن بتابد سبزه را قرار دهید تا رشد کند. حتما به یادداشته باشید برای سبز کردن سبزه عید پارچه را همیشه مرطوب نگهدارید تا گندم سریع‌تر رشد کند.حال که گندم‌های شما جوانه زد آن را به ظرف مورد نظر به آرامی منتقل کنید تا رشد خود را ادامه دهد و پرپشت و سبز شود.  سبزه ارزنسبزه ارزن از ارزان‌ترین انواع سبزه عید است و اگر به سبز کردن راحت ترین سبزه عید و کاشت سبزه در 5 روز تا 7 روز فکر می‌کنید برای شما بهترین گزینه است. این سبزه زیبا به علت شباهت زیاد آن به سبزه گندم گزینه مناسب برای سبزه عید بوده و در مدت زمان کوتاهی رشد خواهد کرد. سبزه جوسبزه جو یکی دیگر از سبزه مناسب نوروز است و برای کاشت آن باید 24 ساعت قبل آن را در آب خیس کنید و با پارچه نخی به مدت 4 روز بپوشانید زمانی که ریشه بذر جو ریشه داد درون ظرف مد نظر خود (ترجیحا سفالی) قرار دهید تا رشد خود را آغاز کند. زمان کاشت سبزه عید نوروز سبزه جو 2 هفته قبل عید است. در گذشته های دور در قصر زیبای پادشاهان ایرانی غلاتی مثل گندم، ارزن و جو را به نشانه گفتار نیک، کردار نیک، پندار نیک می‌کاشتند و آرزو می‌کردند سالی پر از نیکی و برکت داشته باشند. زرتشتیان بر این باور هستند که سبزه نوروز سمبل نو شدن و حیات دوباره است و برکت را به زندگی‌ها می‌آورد. در کتاب‌های تاریخی مثل «آثار الباقیه» که توسط ابوریحان بیرونی نوشته شده گویند که 25 روز قبل از آغاز نوروز 12 ستون آجری می‌ساختند و 12 غلات پرمصرف را روی آن می‌کاشتند و باور داشتند اگر سبزه‌ها به خوبی بروید سالی پر از برکت را در پیش خواهند داشت. سبزه هسته نارنج و پرتقالیک بذر برای سفره عید ارزان بسیار زیبا و خاص که ماندگاری بالایی دارد و می‌توانید آن را بعد نوروز در خاک باغچه نیز بکارید سبزه مرکبات است. چندین سال است سبزه هسته نارنج و پرتغال بسیار پرطرفدار شده و افراد بیشتری دوست دارند از آن در سفره هفت سین یا سبد گل ارزان و شیک استفاده کنند. روش سبز کردن سبزه عید با هسته مرکبات بدین صورت است که باید به مدت 3 تا 4 روز در آب خیس بخورد سپس پوسته آن را به آرامی بکنید و دانه را درون خاک سبک بکارید. برای رشد بهتر پیشنهاد می‌شود روی گلدان پلاستیک بکشید و درون آن را با آب پاش مرطوب کنید تا در محیطی مرطوب رشد سریع‌تری داشته باشد.  سبزه عدسعدس بذر سبزه عید بسیار زیبایی است که به علت حالت چند برگی خود زیبایی دوچندان به سفره هفت سین شما خواهد داد. سبزه عدس بسیار زیبا و خوش رنگ است و به خوبی رشد می‌کند. برای کاشت سبزه نوروز با عدس بهتر است به مدت یک هفته آن را در کاسه آب نگهدارید و هرروز آب آن را عوض کنید، سپس آن را به ظرف سفالی منتقل کنید و روی آن را با پارچه نخی خیس بپوشانید. حفظ رطوبت پارچه و داشتن نور کافی باعث جوانه زدن عدس خواهد شد. به یاد داشته باشید بعضی عدس‌ها ممکن است اصلا جوانه نزنند به همین علت باید تراکم زیادی از عدس را درون ظرف مورد نظر قرار دهید تا سبزه‌ای پرپشت و زیبا بعد گذشت 2 هفته سبز شود.  سبزه عید با خاکشیراز راحت ترین سبزه عید دانه خاکشیر است که به راحتی سبز می‌شود اگر دوست دارید روی کوزه سبزه سبز کنید یا آن را به شکل مختلف دربیاورید خاکشیر بهترین گزینه است. خاکشیر سریع‌ترین رشد را میان بذر برای سفره عید دارد و جلوه‌ای خاص در سفره هفت سین ایجاد می‌کند. خاکشیر یک شب قبل باید در آب خیسانده شود بعد جوراب زنانه را روی کوزه بکشید و به صورت یکدست خاکشیر هارا روی کوزه قرار دهید. داخل کوزه بهتر است آب بریزید و هرروز با اسپری آب روی دانه‌ها را آبیاری کنید. سبزه خرفه برای عیداگر به سبزه‌ای متفاوت برای سبز کردن سبزه عید و باکس گل هدیه فکر می‌کنید می‌توانید از بذر خرفه استفاده کنید. سبزه خرفه از انواع سبزه های سفره عید است که رنگ بسیار سبز و جلوه‌ای خاص دارد. برای کاشت آن بهتر است 12 ساعت بذر را در آب خیس کنید و بعد آن را به مقدار زیاد روی خاک سبک بریزید تا به مرور جوانه بزند و رشد کند. از نور کافی و آب نیز برای رشد بهتر غافل نشوید.  سبزه عید با هسته خرماسبزه عید با هسته خرما یک روش سبز کردن سبزه عید است و مانند گل رز جاودان ماندگاری طولانی دارد. برای کاشت آن باید دانه خرما که به بذاق دهان آغشته نشده است را به مدت 24 ساعت درون آب قرار دهید تا تمامی خرماهای اطراف آن کنده شود. سپس آن را به مدت 2 هفته در آب تصفیه شده شیرین قرار دهید و آب آن را هرروز عوض کنید. دانه ها را درون دستمال  کاغذی بگذارید و آن را در پلاستیک قرار دهید محیط را مرطوب و تاریک کنید تا هسته جوانه بزند. بعد از جوانه زدن بذر سبزه عید خرما درون گلدانی با خاک سبک قرار دهید و دور گلدان را با پلاستیم بپوشانید تا بهتر رشد کند. سبزه ماشسبزه ماش از جمله سبزه عید با رشد سریع است که ظاهری زیبا دارد. برای رشد بهتر دانه باش بهتر است حدود 24 ساعت آن را خیس کنید سپس آن را در ظرف مورد نظر ریخته و روی آن را با پارچه نخی خیس بپوشانید تا زمان جوانه زدن دانه ماش رطوبت خود را حفظ کند.  سبزه شاهیبذر شاهی به علت اینکه بعد از خیس خوردن حالت چسبنده پیدا می‌کند به همین دلیل برای استفاده روی اسفنج یا کوزه سفالی انتخابی مناسب است. سبز کردن سبزه شاهی روی اسفنج یا کوزه جلوه‌ای زیبا به سفره هفت سین خواهد داد و برای شادابی آن بهتر است هرروز روی آن آب اسپری کنید. سبزه عید با بذر کنجداگر دوست دارید سبزه عید با بذر کنجد بکارید باید ابتدا کنجد خام که بوداده نباشد را خریداری کرده و به مدت 10 ساعت در آب خیس کنید سپس آن را در پارچه نخی نازک قرار داده تا جوانه‌های کوچک آن بعد گذشت 4 روز ظاهر شود. به یادداشته باشید بذر سبزه عید کنجد نباید در نور مستقیم آفتاب قرار گیرد تا بتواند رشد کند. زمان کاشت سبزه عید نوروز با بذر کنجد 10 روز تخمین زده شده است. سبزه تخم شربتییک کاشت انواع سبزه عید سبزه تخم شربتی است که باید به مدت 24 ساعت در آب آن را خیس کنید سپس مانند روش‌های دیگر روی آن را با پارچه نخی بپوشانید تا با رطوبت بتواند رشد کند. تخم شربتی برای انواع سبزه عید فانتزی و گل تراریوم به علت لعابی بودنش مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای سبزه عروسکی و سبزه روی کوزه استفاده می‌شود. بعد از گذشت یک هفته سبزه تخم شربتی شما آماده رفتن به سر سفره هفت سین است. سبزه نوروز با بذر سیاهدانهسبزه نوروز با بذر سیاهدانه یک ایده منحصر به فرد برای سفره هفت سین است. اگر به دنبال سبزه‌ای متفاوت هستید سبز کردن سبزه عید با سیاهدانه انتخابی ایده‌آل است. برای کاشت بذر سیاهدانه درون گلدان مناسب خاک سبک ریخته و بذر را در عمق 25 سانتی متری بکارید. بعد گذشت 2 هفته شاهد سبز شدن این سبزه زیبا خواهید بود حتی می‌توانید بعد عید سیاهدانه را در خاک باغچه بکارید و مانند خرید گیاه آپارتمانی ارزان از آن لذت ببرید.  سبزه دانه ذرتبذر سبزه دانه ذرت را باید از گلخانه‌ها تهیه کنید تا بتوانید از آن برای سبز کردن سبزه عید استفاده کنید. به مدت 4 روز باید بذر را در آب قرار دهید و هر روز هم آب را عوض کنید. سپس آن‌ها را روی پارچه بریزید و آب را مرتب روی آن اسپری کنید. بعد گذشت چند روز که جوانه زد آن را به ظرف مورد نظر منتقل کنید. حتی می‌توانید ریشه آن را در آب قرار دهید تا به زیبایی هرچه تمام اطراف شما را زیبا کند. زمان کاشت سبزه عید نوروز با بذر ذرت 2 هفته قبل از عید است. سبزه عید با دانه آفتابگردانبرای کاشت انواع سبزه عید می‌توانید از دانه آفتابگردان نیز استفاده کنید. طرز تهیه سبزه عید فوری آفتاب گردان بسیار ساده است و باید به مدت 24 آن را خیس کنید و در پارچه خیس قرار دهید. بعد گذشت به مدت 4 روز شاهد بزرگ شدن آن خواهید بود. سبزه آفتابگردان مانند انواع دسته گل بسیار زیبا و دلفریب است. سبزه تخم کدوتخم کدو از بذرهای مناسب برای سبز کردن سبزه عید است. ظاهر این سبزه با ظاهر متفاوت و جذاب به روش خاصی برای کاشت دارد. برای کاشت سبزه تخم کدو باید تخم کدو را ۴۸ ساعت خیس کنید، سپس در یک کیسه نخی بریزید و ۳-۴ روز منتظر جوانه زدن آن بمانید. بعد از جوانه زدن، تخم کدوها را در یک سینی یا ظرف پهن کنید و روی آنها یک لایه سلفون بکشید. بعد از یکی دو روز، سلفون را بردارید و سبزه را در معرض نور و آب قرار دهید تا کاملا سبز شود. سبزه شنبلیله برای عیداگر به دنبال طرز تهیه سبزه عید فوری هستید، سبزه شنبلیله سبزه‌ای سه روزه با ظاهری زیبا است که حتی می‌توانید آن را به عنوان سبزی خوردن خانگی نیز استفاده کنید و از آن لذت ببرید. بذر شنبلیله را به مدت 8 ساعت در آب خیس کنید و روی پارچه نخی قرار دهید و روی آن پلاستیک بکشید و بعد جوانه زدن آن را در نور خورشید قرار دهید. بعد 3 تا 4 روز سبزه شما آماده است. سبزه یونجه برای نوروزبرای سبز کردن سبزه عید می‌توانید از یونجه نیز استفاده کنید و به مدت 24 ساعت بذر را درون آب بگذارید تا کامل خیس بخورد. بذر یونجه به مدت 10 روز طول میکشد تا سبز شود و آماده سفره هفت سین باشد. سبزه دانه لوبیاسبزه دانه لوبیا نوعی بذر برای سفره عید بسیار جذاب و زیبا است. برای کاشت آن ابتدا دانه لوبیا را کامل بشویید و در ظرفی پر از آب در بسته به مدت 24 ساعت قرار دهید بعد از جوانه زدن آن را به ظرف مورد نظر منتقل کنید و در نور غیر مستقیم خورشید قرار دهید. سبزه شبدراگر بخواهیم انواع سبزه عید با بذرهای مختلف را نام ببرید سبزه شبدر یکی از آن‌ها است. کمتر کسی شبدر به عنوان سبزه سبز می‌کند اما به علت اینکه نماد رونق و زندگی است پس باید به کار بردن آن در سفره هفت سین جالب باشد! بذر سبزه شبدر را در خاکی سبک بکارید و به یادداشته باشید سطح خاک را مرطوب نگه دارید تا جوانه بزند. &nb...5.0

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به گل فروشی اینترنتی فلورا است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس
محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید